Pregătiri pentru tramvaie noi în Bucureşti: mobilizare acceptabilă pe şantierul de pe bulevardul Vasile Milea, singurul contract al PMB pentru modernizarea liniei de tramvai

Vasile Milea modernizare linie tramvai Sursa FOTO : Asociaţia Metrou Uşor

Lucrările pentru modernizarea liniei de tramvai pe care Primăria Capitalei le desfăşoară pe bulevardul Vasile Milea, în sectorul 6, se fac într-un ritm mai bun, cu o mobilizare acceptabilă din partea constructorului Swietlesky, consideră Asociaţia Metrou Uşor, care a verificat stadiul lucrărilor. Este singurul contract pe care PMB îl derulează pentru modernizarea liniilor de tramvai, clauză inclusă în contractul pentru finanţarea achiziţiei celor 100 de tramvaie noi pe care Astra Arad le va livra începând din vara anului viitor.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării.

Practic, singurul tronson al inelului principal din Capitală care a rămas nemodernizat, cu şină veche, este cel de pe bulevardul Vasile Milea (Doina Cornea după redenumirea de anul acesta), contractul de reabilitare a căii de rulare fiind semnat în 2020, dar lucrările au început de-abia în această primăvară, cu întârziere şi din cauza problemelor financiare ale Primăriei. Lucrările de pe bulevardul Vasile Milea (puţin peste un kilometru) costă aproape 19 milioane lei, iar termenul de execuţie este de 12 luni, adică mai 2022.

Asociaţia Metrou Uşor a descris pe pagina de Facebook stadiul şantierului de pe bulevardul Vasile Milea:

„Recent, membrii asociației au făcut o vizită pe șantierul aflat în vestul capitalei pentru a vedea cum a evoluat ritmul de lucru. Am remarcat o mobilizare acceptabilă din partea antreprenorului Swietlesky, spre deosebire de ceea ce vă relatam la începutul lunii iunie. Astfel, la momentul vizitei noastre:

– erau scoase aproape toate longrinele din vechea cale de rulare a tramvaielor

– erau aduse materialele necesare (cupoane de șină, traverse) la extremitățile șantierului

– fusese turnat zidul de sprijin pe aproape tot tronsonul cuprins între benzinăria OMV și intersecția cu bulevardul Iuliu Maniu, continuându-se turnarea în zonele rămase

– se excava pământul în vederea turnării fundației căii de rulare a tramvaiului spre bulevardul Timișoara

– se lucra la termoficare în zona intersecției cu bulevardul Iuliu Maniu

– se lucra la relocarea sistemului de iluminat conform noului aliniament stradal (ce include parcările laterale executate de primăria de sector în perioada 2019-2020) între benzinărie și Iuliu Maniu”.

Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar secţiunea de 1,1 km de pe Vasile Milea nu este modernizată. Liniile de tramvai 1 şi 10 sunt printre cele mai aglomerate trasee din Bucureşti, cu 50.813 călători pe zi, respectiv 51.026 călători, potrivit statisticilor PMB.

În noiembrie, Societatea de Transport Bucureşti (STB) este aşteptată să reia circulaţia tramvaielor pe ambele fire ale şoselei Pantelimon după inaugurarea Terminalului de la Granitul. De asemenea, pe bulevardul Aerogării, pe linia 5, la Băneasa, se va monta un macaz pentru a permite circulaţia în sistem pendul, în prezent linia de tramvai fiind transformată în parcare pentru maşini.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: