Primul lot al Autostrăzii A 0 București Sud, legătura la Autostrada Soarelui A 2 București-Constanța nu poate fi deschis în iunie 2024, la termenul pe care l-au avansat constructorul (Alsim Alarko) și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ci mai degrabă în august sau chiar septembrie, potrivit Asociației Pro Infrastructură (API).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Invitat miercuri,  la TVR Info, Ionuț Ciurea, directorul executiv API a spus că ,,ne apucă toamna” până la deschiderea celor 10 kilometri dintre Popești-Leordeni și A2 (termen inițial din contract octombrie 2023) și a reiterat că este nevoie de o mobilizare mult mai bună a constructorului Aktor (Grecia) pentru a termina, la sfârșitul anului (contractual este aprilie 2024, asumat august -septembrie 2024) lotul 3 Bragadiru (DN6) – A 1 București-Pitești.

,,Veștile pentru legătura lotului 1 cu Autostrada A 2, din păcate nu sunt bune. Acolo mai au mult de lucru. Depinde de ce înțelege domnul Grindeanu de începutul sezonului estival. Este imposibil luna iunie, la cât mai au de lucru turcii. Eu aș spune chiar sfârșitul sezonului estival DN 4-A 2. Sper să nu ne apuce toamna, sfârșitul sezonului estival. Sper, totuși să fie august. Poate vor fi și niște penalizări. Pentru un constructor serios nu ar fi imposibil în iunie, dar nu este (n.r. serios). Au în continuare mult de lucru la nodul A 2, mult asfalt de așternut…”

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Ciurea, despre lotul Aktor  (lotul 3 Bragadiru-A1) :

,,Cam 60 % stadiu. Dacă ne uităm la termenul contractual ar trebui să fie gata în aprilie, evident nu o să fie. Problema cu lotul 3 este că s-ar putea să nu fie gata nici anul acesta. Vorbim de un constructor care nu are putere de accelerare. Au ajuns totuși în iulie 2023 până la 50 %, iar acum fac 40 % în toamnă ? Eu sper să fie gata în decembrie pentru că sunt în urmă la toate structurile. Oameni buni, ei nu au grizile puse, au traversări, au noduri rutiere, e multă muncă la nodul rutier A 1 (n.r Ciorogârla). Dacă, printr-o minune termină în decembrie este o performanță, chinuit sunt 40 de procente, deloc ușoare.”

Termenele ministrului Grindeanu pentru Autostrada București Sud 

,,Undeva până în 15 aprilie vom da în circulație încă 13 kilometri, cei 6 de anul trecut terminați, dar care nu puteau fi utilizați plus cei 7 de pe lotul 1. Asta înseamnă 23 de kilometri pe A 0 Sud, urmând ca diferența de 10 kilometri până la Autostrada Soarelui la începutul verii. Pe lotul 3, (n.r A 1-Bragadiru) se vede o mobilizare mai bună față de luna ianuarie, se văd progrese, sper că termenele pe care le-a asumat, sfârșit de vară, început de toamnă să fie respectate. Îmi doresc ca anul acesta, când tragem linie, cu ceva luni bune înainte de sfârșitul anului să avem tot A 0 varianta sudică, 53 sau 52 de kilometri. Aici, pe primele 2 loturi lucrurile cât de cât sunt în program, nu există foarte mari amânări. ”