Mecanicii de locomotivă de la operatorul feroviar german Deutsche Bahn (DB) au obţinut trecerea la săptămâna de lucru de 35 de ore, fără diminuarea veniturilor, potrivit unui compromis convenit cu conducerea companiei feroviare germane la finalul unei greve istorice, transmite AFP, conform Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Reducerea programului de lucru săptămânal, care în prezent este de 38 de ore, se va face în patru etape, până în 2029, pentru cei care doresc acest lucru, a precizat marţi operatorul feroviar Deutsche Bahn (DB), care este implicat de mai multe luni într-un conflict de muncă cu Sindicatul mecanicilor de locomotivă (GDL).

Mecanicii de locomotivă îşi vor păstra flexibilitatea, pentru că vor putea alege să muncească până la 40 de ore pe săptămână, fiecare oră suplimentară urmând să fie plătită mai mult cu 2,7%.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Acordul anunţat marţi pune punct unuia dintre cele mai dure şi mai costisitoare conflicte sociale cu care s-a confruntat sectorul feroviar din Germania în ultimii ani, în contextul în care explozia inflaţiei a tensionat negocierile salariale în cadrul întreprinderilor.

Acordul va permite evitarea oricărei noi greve, timp de cel puţin un an, în transportul feroviar, în condiţiile în care operatorul feroviar Deutsche Bahn traversează o gravă criză financiară şi operaţională.

“Confruntarea a fost una dură, dar am ajuns la un compromis inteligent”, a comentat directorul de resurse umane de la Deutsche Bahn, Martin Seiler.

Sindicatul GDL, care reprezintă aproximativ 20.000 de mecanici de locomotivă dintre cei 200.000 de salariaţi ai Deutsche Bahn, a făcut din reducerea programului de lucru săptămânal o condiţie non-negociabilă. Începând de la finele lui 2023, acest sindicat a organizat o serie de şase greve, dintre care unele au durat mai multe zile consecutive, provocând perturbări masive în traficul feroviar de pasageri şi marfă.

Pe lângă reducerea programului de lucru, mecanicii de locomotivă au obţinut şi o primă de inflaţie, în valoare de 2.850 de euro, precum şi o majorare progresivă a salariului lor cu 420 de euro pe lună, începând de anul viitor, potrivit DB.

Acest acord permite evitarea oricărei noi greve a mecanicilor de locomotivă până în luna martie 2026. În vara anului trecut, celelalte categorii de personal de la Deutsche Bahn, reprezentate de sindicatul EVG, au obţinut majorări de salariu fără reducerea timpului de lucru. Acest prim acord se întinde până în luna aprilie 2025 şi a împiedicat încetarea lucrului în această perioadă.

De aproximativ un an, Germania se confruntă cu o înmulţire a grevelor în diferite ramuri profesionale, de la supermarketuri şi până la servicii, ceea ce contravine tradiţiei sale de dialog social şi înţelegeri între angajatori şi reprezentanţii personalului.