„Autostrada Ford”: Lotul doi al Drumului Expres Craiova – Piteşti a ajuns la 87% şi va fi inaugurat până la finalul anului (secretar de stat). Cu ce viteză se va circula pe cei 40 de kilometri dintre Balş şi Slatina

Drum Expres Craiova Piteşti Lot 2 SURSA FOTO : Horaţiu Cosma Ministerul Transporturilor

Lotul doi al Drumului Expres Craiova – Piteşti a ajuns la un stadiu fizic de execuţie de 87%, tronsonul cu o lungime de 40 de kilometri dintre oraşele Balş şi Slatina urmând să fie deschis circulaţiei până la sfârşitul anului, a anunţat astăzi Horaţiu Cosma, secretarul de stat din ministerul Transporturilor, responsabil de domeniul rutier.

Pe şantierul UMB lucrează peste 1.700 de drumari, iar cea mai complexă lucrare de artă este viaductul peste Olt cu o lungime de 1,7 kilometri. Două din cele trei straturi de asfalt sunt deja aşternute pe 30 de kilometri, iar mobilizarea constructorului român va permite devierea traficului de tranzit din Balş şi Slatina, oraşe sufocate în lipsa centurilor de ocolire.

„Pe sectorul de 40 de km, ajuns la stadiul fizic de 87%, constructorul român muncește cu 1.700 de oameni în fiecare colț al șantierului:

– se lucrează la podul peste Olt de la Slatina cu o lungime de 1,7 km, unde peste 200 de muncitori armează și betonează placa podului, montează grinda parapet și execută hidroizolația;

– se montează tablierul metalic al podului peste Olteț de la Balș;

– se asfaltează la foc automat (2-3 mii de tone zilnic), fiind așternute primele 2 straturi pe circa 30 de km din tronson;

– se avansează consistent la sistemul de scurgere a apelor (2-3 km de șanțuri betonate zilnic), la spațiile de servicii, dar și la cele 4 noduri rutiere de la Balș, Piatra Olt și Slatina;

– se apropie de finalizarea lucrărilor de săpătură și umplutură.

Mobilizarea rămâne excelentă aici, așa că promisiunea constructorului că va termina lucrarea anul acesta rămâne în picioare și, astfel vor dispărea ambuteiajele din zona Balș-Slatina”, a anunțat secretarul de stat Horaţiu Cosma.

Contractul pentru sectorul Balş – Slatina a fost semnat pentru 1,4 miliarde lei în decembrie 2018 iar lucrările au început în septembrie 2019.

Autostradă vs. Drum Expres

Spre deosebire de o autostradă unde există bandă de urgenţă, iar benzile de circulaţie au 3,75 metri, pe Drumul Expres nu există bandă de urgenţă clasică, ci doar un acostament consolidat de 2 metri şi 0,75 metri spaţiu de încadrare, iar lăţimea benzii de circulaţie este de 3,5 metri. De asemenea, razele şi curbele sunt diferite. Viteza proiectată pentru drumul expres este de 100 km/h la câmpie spre deosebire de 140 km/h. în cazul autostrăzii. Încă nu avem niciun tronson de drum expres în circulaţie, iar Codul Rutier face referire la Drumuri Naţionale Europene şi Autostrăzi nu şi la Drumuri Expres, deci viteza maximă de circulaţie urmează să fie stabilită în comisii comune drumari-poliţie rutieră.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Prin aceste realizări in infrastructură, nu pri poveștile si minciunile PSD, pot românii să vadă diferența între a avea și a nu avea la guvernare PSD-ul.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.