Skoda vrea să lanseze un vehicul electric accesibil, care va costa aproximativ 25.000 euro

skoda, producator masini, auto, vehicule Sursă foto: Unsplash

Skoda, subsidiară a Volkswagen AG, intenţionează să intre pe segmentul vehiculelor electrice (EV) accesibile, a anunţat vineri şeful companiei cehe, Klaus Zellmer, transmite DPA.

Noul model complet electric Epiq va costa aproximativ 25.000 euro (27.000 dolari) şi va fi prezentat anul viitor. Designul va fi complet diferit faţă de modelul electric VW ID.2, le-a spus jurnaliştilor Klaus Zellmer. Epiq va avea 4,1 metri lungime şi un portbagaj cu o capacitate de până la 490 litri.

“Este spaţios, dar extrem de compact văzut din afară”, a explicat şeful Skoda.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Şi Stellantis, al treilea producător auto mondial, a prezentat recent noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China. Citroen e-C3, care va fi produs în Slovacia, va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Pe fondul sporirii cotei de piaţă a producătorilor din China, Zellner a afirmat: “Suntem pregătiţi pentru competiţie. I-am văzut pe concurenţii niponi venind în Europa, i-am văzut pe cei din Coreea de Sud venind în Europa. Şi acum îi vedem pe concurenţii din China venind în Europa. Îi respectăm. Trebuie doar să fim parte a competiţiei. Despre asta e vorba în cazul Skoda”.

În urmă cu câteva luni, Volkswagen a decis să nu construiască deocamdată o nouă fabrică de baterii pentru EV în Cehia. Zellmer a explicat decizia spunând că procesul de transformare spre e-mobilitate în Europa progresează mai lent decât se estima în ultimii doi ani.

Totuşi, planurile nu au fost complet anulate. “Vom relua discuţiile, dar nu va fi vorba de localitatea Pilsen, vom căuta un alt loc”, a declarat şeful Skoda.

Pe plan global, Skoda a livrat anul trecut 866.800 vehicule, o creştere de 18,5% comparativ cu 2022 – în pofida retragerii de pe piaţa rusă, în urma războiului.

Profitul operaţional al Skodaa urcat de la 628 milioane de euro în 2022 la peste 1,7 miliarde de euro în 2023.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: