Marii producători auto americani şi europeni fac eforturi pentru a reduce costurile vehiculelor electrice, sub presiunea concurenței chineze

masini electrice, incarcatoare electrice Sursa Foto: CarVertical

Sub presiunea concurenţilor chinezi, marii producători auto americani şi europeni fac eforturi pentru a reduce costurile vehiculelor electrice, astfel încât să poată avea preţuri şi marje de profit similare cu cele ale modelelor pe combustibili fosili, potrivit unor directori din industrie, citaţi de Reuters, transmite News.ro.

Stellantis şi Renault încearcă să dezvolte vehicule electrice mai accesibile, care sunt mai scumpe decât echivalentele lor cu motoare cu combustie, deoarece creşterea vânzărilor de maşini electrice a încetinit, în timp ce giganţii americani General Motors şi Ford au abordat posibilitatea unor parteneriate care ar putea reduce costurile vehiculelor electrice.

Costul ridicat al vehiculelor electrice a devenit o barieră semnificativă în calea adoptării mai largi, în masă, pentru maşinile cu emisii zero.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Producătorii de automobile au avut dificultăţi să ţină pasul cu Tesla, principalul producător de vehicule electrice din Statele Unite şi Europa, dar modelele chinezeşti cu costuri mai mici au sporit miza competitivă.

”Dacă aş fi un investitor pe termen scurt, mi-aş putea creşte imediat vânzările de vehicule electrice, pur şi simplu lăsând marjele să scadă”, a declarat directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, reporterilor, după ce compania a publicat rezultatele financiare pentru întregul an şi a avertizat cu privire la un an turbulent.

Apariţia vehiculelor electrice chineze cu costuri mai mici a adăugat un nou impuls eforturilor continue ale producătorilor auto europeni de a dezvolta modele mai accesibile.

BYD şi alţi producători chinezi de vehicule electrice cu costuri reduse accelerează exporturile de vehicule către Europa şi alte regiuni, iar producătorii de automobile din SUA se tem că acele companii vor înfiinţa fabrici în Mexic pentru a livra vehicule electrice în Statele Unite.

”Desigur, toată lumea încearcă să reducă costul vehiculelor electrice”, pentru a ajunge la paritatea preţului cu modelele cu motoare cu ardere, le-a spus CEO-ul Renault, Luca de Meo, analiştilor, întrebat despre preţuri şi profitabilitate.

De Meo, vorbind după ce Renault a publicat rezultatele financiare din 2023, a spus că reducerea preţurilor va fi mai uşoară pentru maşinile mai mici, deoarece producătorii de automobile pot reduce dimensiunea pachetului de baterii – care de obicei reprezintă aproximativ 40% din costul unui vehicul electric – dar înseamnă că preţurile vor rămâne mai mari pentru acelea cu baterii mai mari.

Ford îşi evaluează, de asemenea, strategia pentru baterii şi a înfiinţat o echipă dedicată pentru a proiecta un vehicul electric cu costuri mai mici, care ar putea concura cu BYD.

”Putem începe să avem o situaţie competitivă a bateriilor. Putem merge la celule cilindrice obişnuite, care ar putea adăuga o mare influenţă capacităţii noastre de cumpărare. Poate că ar trebui să facem (asta) cu un alt OEM (producător de automobile)”, a spus CEO Jim Farley.

ACT DE ECHILIBRARE

Atât producătorii de automobile din SUA, cât şi cei europeni se confruntă cu un act de echilibru delicat, în care trebuie să reducă preţurile vehiculelor electrice, dar trebuie să reducă mai întâi costurile pentru a produce profiturile pe care le caută investitorii.

Ford şi GM se confruntă cu presiuni din partea investitorilor pentru a reduce cheltuielile pentru vehicule electrice; Ford ar urma să piardă de la 5 la 5,5 miliarde de dolari în acest an pe acele vehicule.

În octombrie anul trecut, marca Citroen a grupului Stellantis şi-a dezvăluit noul său SUV electric e-C3, un model low-cost care începe de la 23.300 de euro (25.015 dolari), menit să înfrunte rivalii chinezi pe piaţa accesibilă a vehiculelor electrice.

Datorită scăderii costurilor materiilor prime pentru baterii, Tavares a spus că marjele dintre modelele sale electrice şi cele pe combustibili fosili ”converg” şi că doreşte să accelereze acest proces.

Preţul automobilului Fiat 500 începe în prezent de la 16.790 de lire sterline (21.066 dolari) în Marea Britanie, pe baza site-ului Fiat al Stellantis, în timp ce preţul modelului electric e500-ul începe de la 28.195 de lire sterline.

Directorul financiar al Renault, Thierry Pieton, a declarat că modelul electric Scenic, care urmează să fie lansat anul acesta, va avea un preţ care începe cu puţin sub 40.000 de euro (42.944 USD).

”Dacă te uiţi la competiţie, inclusiv la competiţia chineză, Scenic va fi foarte bine poziţionat”, a spus el.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: