Acţiunile Nissan Motor au scăzut vineri cu 12%, cea mai mare scădere din mai mult de două decenii, după ce câştigurile trimestriale au ratat cu mult aşteptările şi a revizuirii în sens negativ a estimărilor pentru vânzările de maşini din cauza concurenţei acerbe din China, transmite Reuters, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Apariţia mărcilor chinezeşti cu creştere rapidă, cum ar fi BYD, care au lansat maşini electrice la preţuri accesibile, adaptate şoferilor chinezi mai tineri, a condus la o pierdere constantă a cotei de piaţă pentru rivalii străini de pe cea mai mare piaţă auto din lume.

Mizele sunt, totuşi, probabil mai mari pentru Nissan, care până în 2022 a considerat China drept cea mai mare piaţă a sa.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

De asemenea, Nissan a avut dificultăţi să-şi revină pe deplin după ani de tulburări interne declanşate de arestarea şi căderea fostului preşedinte Carlos Ghosn.

Comparativ cu rivalii Toyota Motor şi Honda Motor, Nissan este ”cea mai vulnerabilă” în China, unde are mai puţin capital de brand şi valoare de brand, a declarat James Hong, şeful de cercetare de mobilitate la Macquarie.

”Ei simt cea mai mare presiune. Mulţi producători chinezi devin din ce în ce mai agresivi şi, evident, urmăresc cota de piaţă”, a spus el.

Scăderea de 11,6% a acţiunilor de vineri a şters 1,8 miliarde de dolari din valoarea de piaţă a Nissan.

Cu o zi mai devreme, compania japoneză a raportat un profit operaţional pentru trimestrul al treilea de 141,6 miliarde de yeni (948 de milioane de dolari) – cu o cincime mai mic decât estimarea consensului LSEG al analiştilor – şi şi-a redus perspectiva globală de vânzări de vehicule cu 150.000 de maşini, la 3,55 milioane.

Directorul financiar Stephen Ma a declarat reporterilor că prognoza de vânzări a fost redusă din cauza performanţei producătorului auto din China – unde vânzările Nissan au scăzut cu un sfert pentru cele nouă luni încheiate la 31 decembrie şi a citat, de asemenea, o concurenţă mai acerbă pe alte pieţe cheie, inclusiv în Statele Unite.

Compania ia măsuri pentru a-şi spori competitivitatea, cum ar fi ajustarea stimulentelor, a adăugat el.