Autostrada Litoralului : Guvernul aprobă indicatorii pentru autostrada de 30 de kilometri. ,,Alternativa Techirighiol” costă aproape 5 miliarde lei

Autostrada Litoralului

Guvernul aprobă în ședința de joi, 8 februarie indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Litoralului, ,,Alternativa Techirghiol” cu o lungime de 30 de kilometri și un cost estimat de 5 miliarde lei. Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic au fost realizate de Consitrans, documentația tehnică fiind predată de la sfârșitul anului trecut.

Durata de execuție este de 3 ani, iar pe traseu vor fi construite aprox. 30 de structuri, poduri, pasaje. Podul peste Canalul Dunăre Marea Neagră are o lungime de 330 metri.

,,Autostrada are o lungime de 30,590 km și presupune realizarea unui nou pod peste canalul Dunăre – Marea Neagră. Traseul acestei variante asigură pe deplin scopul investiției, reprezentând o alternativă rutieră ce permite evitarea în totalitate a localităților, realizându-se, în final, prin preluarea traficului de tranzit, o îmbunătățire majoră a capacităților de circulație ale sectoarelor de drum existente, a rețelei stradale din localitățile tranzitate de către DN 39 și, parțial, DN 38 și degrevarea podurilor existente peste canalul Dunăre – Marea Neagră. În cadrul acestei variante de traseu, a fost propusă realizarea unui drum de legatură care să unească „Alternativa Techirghiol” cu pasajul existent peste DN 39 (debușare DN 39A în DN 39), prin realizarea unui nou pasaj, în vederea preluării traficului înscris pe ambele sensuri ale direcției Port (Ro-Ro) – Mangalia. Această legătură ar permite evitarea de către toate volumele de trafic a tranzitului localităților dispuse pe DN 39, între Agigea și 23 August (inclusiv) și DN 38 (Agigea și Techirghiol). Alternativa Techirghiol ocolește localitățile Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, lacul Techirghiol, Tuzla și 23 August” – Proiect Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico -economici.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Harta Traseu ,,Alternativa Techirighiol” :

,,Acest nou drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea:
30,59 km lungime traseu
2 benzi de circulație pe sens
31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră
– spații de servicii (stânga/dreapta)
parcări (stânga/dreapta)
Centru de Întreținere și Coordonare
5 noduri rutiere:
1) Nod rutier Cumpăna (km 2+600)
2) Nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură (km 5+960)
3) Nod rutier conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A – DN39 (km 5+960)
4) Nod rutier DN38 (km 11+000)
5) Nod rutier 23 August (km 30+220)
Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței A 4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie. Valoarea totală a proiectului este de 1,15 miliarde de euro cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile.” – secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. 5 mld EUR pentru ~30km de autostrada intr-o zona usor deluroasa, pe coasta Marii Negre inseamna cam 33,3 mil EUR per km, cam cat primeste PORR Construct pentru lotul 4 din A1 Sibiu-Pitesti (acolo unde bine stim, se executa un tunel de ~1.3 km in regim de autostrada). Oare ce ne scapa din aceasta ecuatie?
    Mai mult decat atat, oare de ce Statul se opreste cu proiectul la 23 August si nu merge mai departe pana la Vama Veche? Stim tot din presa ca Bulgaria planuieste o autostrada de-a lungul coastei bulgaresti care sa ajunga la Constanta.

  2. M-am saturat de atatea autostrazi!😵
    Una nu s-a terminat la timp si niciuna nu se va termina cand trebuie!
    Se vede doar ca in fiecare an se mai fac 40 sau 50 de km de autostrada!
    Atat se fac:
    proiecte fara numar gresite din nastere!🙃
    Ca si marea Alternativa Techirghiol.
    De ce nu se poate face drum expres?
    E foamea mare?😵

  3. 33.000.0000 pe km?????? Este autostrada prin munti??? Si acolo, media europeana este de 25.000.000 per km. Deci asa se trag tunurile azi? Nimeni, nimic, un DNA, ceva?

  4. Astia incearca probabil sa ajungem in situatia in care sa nu ne mai dorim autostrazi. Cum sa platesti aproximativ 33 milioane EUR pentru 1km de autostrada in zona aia? Cu aproximativ vreo 7,6 miliarde RON, se construieste lotul Sibiu-Fagaras din A13. Si acolo vorbim de 68 de km, mai mult decat dublu, de autostrada prin munti. A ajuns foamea la partid atat de mare incat umflam preturile atat de mult.?

  5. Stau și citesc comentariile și nu pricep. Voi care comentați ați citit cumva articolul? Unde ați văzut voi 5 miliarde de euro? Poate 5 miliarde de lei. Câtă superficialitate. Amatori rău intenționați.

    • 5 miliarde de lei inseamna un miliard de euro, inseamna 33milioane euro/km. Primul comment e o greseala, dar la final vorbeste tot de 33mil/km. Amator esti tu la matematica.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.