Date INS: 70% dintre autoturismele înmatriculate în România în trimestrul IV au fost mașini second hand 

trafic-bucuresti-masini_INQUAM_Photos_Sabin_Cirstoveanu Sursa foto: Inquam Photos/ Sabin_Cirstoveanu

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 6,7% în trimestrul IV 2023 faţă de trimestrul IV 2022, arată datele Institutului Național de Statistică. În trimestrul IV 2023, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a fost în continuare crescută (70,3%), remarcându-se o creṣtere cu 2,0 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2022, arată INS.

În trimestrul IV 2023, comparativ cu trimestrul IV al anului 2022, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu 16,1%, la categoria autoturisme cu 6,4% ṣi la categoria autobuze și microbuze cu 6,0%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la categoria autobuze ṣi microbuze cu 33,7% ṣi la categoria mopede ṣi motociclete cu 18,8% ṣi scăderi la categoria autoturisme cu 0,4%.

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 8,0%, la categoria autotractoare cu 7,3% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 6,6%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 19,5%, la categoria autotractoare cu 10,2% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 9,8%. Faţă de trimestrul III 2023, în trimestrul IV 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 3,0% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 1,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 8,0%, la categoria autotractoare cu 7,3% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 6,6%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 19,5%, la categoria autotractoare cu 10,2% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 9,8%. Faţă de trimestrul III 2023, în trimestrul IV 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 3,0% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 1,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,3%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 23,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 28,4%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 40,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,7% au fost clasificate în norma Non-Euro.