Producătorul danez de medicamente Novo Nordisk devine a doua companie din Europa care depășește valoarea de piață de 500 de miliarde de dolari

novo nordisk Sursa foto: Flickr/IDF

Novo Nordisk, producătorul danez al medicamentelor de succes în lupta cu obezitatea, Ozempic și Wegovy, a devenit a doua companie europeană care a depășit valoarea de piață de 500 de miliarde de dolari (547,25 miliarde de euro), susținută de o perspectivă optimistă pentru medicamentul său de succes împotriva obezității, scrie Bloomberg.

Novo a depășit miercuri această bornă, acțiunile sale câștigând până la 4,1%, atingând un nivel atins doar de LVMH, proprietarul Dior.

Compania farmaceutică daneză a depășit gigantul de lux, ajungând în lumina reflectoarelor după ce Wegovy, pentru obezitate, și un medicament asociat pentru diabet, Ozempic, au demonstrat că pot ajuta oamenii să scape de greutatea nedorită prin reducerea apetitului.

Profiturile companiei au stârnit un nou optimism, deoarece producătorul de medicamente a declarat că veniturile ar putea crește cu până la 26% în acest an, iar profitul operațional cu până la 29% la un curs de schimb constant. Orientarea pare conservatoare, potrivit analistului Michael Shah de la Bloomberg Intelligence.

Producătorul de medicamente s-a luptat să țină pasul cu cererea atât pentru Wegovy, cât și pentru Ozempic, care au în comun același ingredient activ. Miercuri, acesta a declarat că a mai mult decât dublat numărul de doze inițiale de Wegovy pe care le expediază în SUA, permițând unui număr mai mare de persoane să înceapă tratamentul.

Compania a anunțat anul trecut investiții de 8,7 miliarde de dolari pentru a-și spori capacitatea de producție.
Dacă acest lucru se va traduce în vânzări pe termen lung va depinde de doi factori: concurența din partea Zepbound de la Eli Lilly & Co, introdus la sfârșitul anului trecut, și cât timp sunt dispuși oamenii să continue să ia medicamentul.

Acțiunile Novo au crescut cu 60% în ultimul an, alimentate de frenezia obezității. Acestea au crescut cu până la 4,1% miercuri în cadrul tranzacțiilor de la Copenhaga. Randamentele contrastează cu cele ale producătorului elvețian de medicamente Novartis, ale cărui acțiuni au scăzut pe fondul îngrijorării privind perspectivele de creștere.

Unii analiști sunt sceptici că performanța Novo poate dura. Se așteaptă ca acțiunile să scadă cu aproximativ 3% în următoarele 12 luni, potrivit datelor compilate de Bloomberg.

„Novo rămâne cel mai puțin preferată de noi pe baza evaluării și a tendințelor pe termen lung”, a scris miercuri într-o notă Peter Welford, analist la Jefferies. Potrivit lui Jo Walton de la UBS, „așteptările mari” pentru producătorul de medicamente se reflectă deja în evaluarea acestuia.

Aprobarea de reglementare

Asigurătorii americani se opun creșterii costurilor pentru tratamentele de slăbire. Carolina de Nord întrerupe acoperirea medicamentelor precum Wegovy pentru angajații de stat după ce planul de sănătate de stat a cheltuit 100 de milioane de dolari pe aceste medicamente anul trecut, ceea ce ar putea fi un semn prevestitor a ceea ce va urma, deoarece plătitorii încearcă să negocieze prețurile.

Cheia pentru obținerea unei acoperiri mai largi sunt rezultatele unui studiu amplu, publicat anul trecut, care a arătat că Wegovy ar putea ajuta la reducerea riscului de accidente vasculare cerebrale și atacuri de cord la persoanele supraponderale cu boli de inimă existente.

Producătorul de medicamente a solicitat aprobarea de reglementare pentru o modificare a etichetei care ar permite ca Wegovy să fie prescris la astfel de pacienți. Administrația americană pentru alimente și medicamente a acordat o examinare prioritară pentru această cerere.

Medicamentul a reușit, de asemenea, să ajute la ameliorarea durerii pacienților obezi din cauza artritei la genunchi în cadrul unui studiu clinic, a declarat miercuri compania.

Profitul trimestrului trecut a crescut cu 62% la 22 de miliarde de coroane (1,9 miliarde de euro) la Novo, în conformitate cu estimările analiștilor. Vânzările de Wegovy, de 9,6 miliarde de coroane, au fost sub așteptări, pe fondul constrângerilor de aprovizionare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: