Exproprieri pentru construirea Pasajului de la Drajna peste linia de tren Bucureşti – Constanţa. În sezonul estival, cozile de la barieră se întind pe mai mulţi kilometri VIDEO

Schiţă Pasaj Drajna

Ministerul Transporturilor face exproprieri pentru construirea Pasajului suprateran de la Drajna de pe DN 21, pasaj peste Magistrala feroviară M 800 Bucureşti – Constanţa. La Drajna, pe DN 21 Slobozia – Călăraşi, mai ales în sezonul estival când zilnic circulă peste 80 de trenuri de marfă şi persoane, cozile se întind pe mai mulţi kilometri iar şoferii aşteaptă destul de mult până să se ridice bariera. Traseul este unul foarte aglomerat pentru că asigură legătura între judeţele din Moldova şi Autostrada Soarelui dar şi accesul dinspre Bucureşti către staţiunea Amara. Contractul pentru proiectarea şi execuţia Pasajului de la Drajna, pe DN 21 în judeţul Călăraşi a fost semnat în februarie cu firma românească Arcada pentru 98 milioane lei iar lucrările ar trebui să înceapă în această toamnă. La semnarea contractului, ministrul Cătălin Drulă a spus că antreprenorul poate termina lucrarea înainte de termen : ,,vom scăpa de cozile la trecerea la nivel cu calea ferată și timpii mari de așteptare pe relația Slobozia – autostrada A2 – Călărași. Proiectul are o lungime de 2,7 km pe traseu nou, dintre care pasajul propriu-zis are o lungime de aprox. 300 de metri. Termenul contractual: 6 luni proiectare + 18 luni execuție, dar avem promisiunea constructorului că va face toate eforturile pentru a finaliza în avans față de termen.” anunţa pe pagina sa de Facebook, ministrul Cătălin Drulă, la semnarea contractului.

 

Pentru acest pasaj cu o lungime de 305 metri, Ministerul Transporturilor a prezentat un proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică naţională ,,Pasaj denivelat superior pe DN 21 la km. 105” şi exproprieri suplimentare pentru încă 38 de imobile. Pasajul va fluidiza circulaţia şi va reduce costurile, explică ministerul de resort în Nota de Fundamentare : ,, Amenajarea unui pasaj rutier în lungul DN 21, peste calea ferată București – Constanța și peste intersecția cu DN 3A este impusă de necesitatea îmbunătățirii condițiilor de circulație pentru traficul de tranzit în legătură cu municipiul Slobozia, cu zona Brăila – Galați, cu județul Tulcea, Ucraina și Republica Moldova și cu autostrada A2 (zona nodului Drajna). Prin implementarea unui astfel de proiect se urmărește fluidizarea traficului rutier în zonă, asigurarea unor condiții de circulație normale, diminuarea poluării atmosferice, creșterea siguranței circulației, respectiv reducerea costurilor utilizatorilor.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferată va îmbunătăți pe viitor condițiile de circulație, necesitatea realizării investiției fiind justificată de:

-creșterea constantă a traficului în ultimii opt ani, pe sectorul de drum național DN 21 cuprins între Slobozia și DN 3A și atingerea/ depășirea nivelului de serviciu admisibil (D) în următorii 15 ani;

-încadrarea sectorului DN 21 între km 90+750 ÷ km 107+210 în clasa tehnică II (însoțită de recomandarea adoptării măsurilor de sporire a capacității de circulație la 4 benzi);

-sporirea siguranței circulației în zona traversării la nivel a căii ferate și a intersecției cu DN 3A, în contextul în care DN 3A constituie principala alternativă de circulație în cazul închiderii sau devierii traficului de pe Autostrada A2;

-intensificarea preconizată a traficului feroviar pe Magistrala feroviară 800 București – Constanța.” notează Ministerul Transporturilor.

Constructorul ARCADA este un antreprenor specializat în lucrări de artă, a realizat linia de Tren Gara de Nord- Aeroport Otopeni şi a refăcut sistemul de poduri feroviare de la Feteşti- Cernavodă.

Trecerea barierei de la Drajna poate dura aproape 45 de minute cum se observă dintr-o filmare cu camera de bord :

Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: