Normele auto din Statele Unite ar putea duce la oprirea producției unor mașini pe benzină mai repede decât este planificat, susține un grup care reprezintă marii producători auto

masini, parcare Sursa foto: Pixabay

Un grup care reprezintă marii producători auto a îndemnat administrația Biden să aducă modificări semnificative la trei norme propuse pentru vehicule, avertizând că acestea ar putea forța companiile auto să înceteze mult mai repede să mai construiască unele vehicule pe benzină, scrie Reuters.

Administrația a propus, printre altele, reguli stricte care, potrivit estimărilor sale, ar face ca 67% din vehiculele noi să fie electrice până în 2032.

Alianța pentru inovație în domeniul auto, într-o scrisoare inedită adresată miercuri celor trei agenții ale cabinetului și Casei Albe și văzută de Reuters, a avertizat că normele propuse “ar putea forța prematur abandonarea multor vehicule cu motor cu combustie internă și a veniturilor asociate acestora, reducând disponibilitatea capitalului necesar pentru ca producătorii auto să finanțeze tranziția la vehiculele electrice”.

Agențiile și Casa Albă nu au răspuns imediat la solicitările de comentarii.

Alianța reprezintă General Motors, Toyota Motor, Volkswagen, Ford Motor, Stellantis și alții.

Constructorii auto au tras un semnal de alarmă cu privire la normele propuse de Agenția pentru Protecția Mediului (EPA), Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) și Departamentul pentru Energie, avertizând că acestea ar putea duce la amenzi de 14 miliarde de dolari în ceea ce privește economia medie de combustibil corporativă (CAFE), dintre care 6,5 miliarde de dolari pentru GM și 3 miliarde de dolari pentru Stellantis.

Scrisoarea, semnată de directorul general al Alianței, John Bozzella, afirmă că normele finale așteptate la începutul anului 2024 vor “bloca efectiv ritmul electrificării automobilelor”.

El a citat “nevoia critică” de coordonare la nivel guvernamental la cele mai înalte niveluri și a pus sub semnul întrebării dacă “activitatea de fond pentru revizuirea reglementărilor propuse” are loc în mod semnificativ.

Directorul general al GM, Mary Barra, s-a întâlnit miercuri cu șeful de cabinet al Casei Albe, Jeff Zients, și cu consilierul pe probleme de mediu Ali Zaidi, au declarat surse pentru Reuters, și au discutat o serie de probleme, inclusiv reglementările privind vehiculele.

În cadrul unei întâlniri care nu a fost anunțată, administratorul EPA, Michael Regan, a discutat cu alianța auto pe 29 noiembrie, arată înregistrările publicate recent.

EPA a propus să solicite reducerea cu 56% a emisiilor autovehiculelor până în 2032, ceea ce ar duce la faptul că 67% din vehiculele noi vor fi electrice până în 2032.

În iulie, NHTSA a propus creșterea standardelor CAFE până în 2032 la o medie de 58 de mile pe galon pentru întreaga flotă, prin creșterea cerințelor cu 2% pe an pentru autoturisme și cu 4% anual pentru camionete și SUV-uri. Constructorii de automobile din SUA doresc ca majorarea pentru camioane să fie redusă la 2% pe an.

Referindu-se la “obiectivele suprapuse, duplicitare și uneori conflictuale” din norme, Bozzella a mai spus că revizuirea propusă de Departamentul pentru Energie a calculelor privind valoarea de conformitate a vehiculelor electrice pentru programul CAFE al NHTSA ar devaloriza economia de combustibil a vehiculelor electrice cu 72%.

Propunerea DOE pune în pericol obiectivul lui Biden de a atinge 50% din vânzările de VE până în 2030, a adăugat Bozzella, avertizând că normele ar putea, de asemenea, “să conducă la decizii de investiții care îndepărtează capitalul de la tehnologiile inovatoare ale VE către tehnologiile mature de combustie internă”.

GM și Ford au încetinit în ultimele luni ritmul unei anumite producții de EV-uri. Republicanii din Congres fac presiuni pentru a bloca reglementările privind vehiculele electrice.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: