Asociaţia Pro Infrastructură susţine că proiectul pilot de siguranţă rutieră de pe DN 2 în judeţul Ialomiţa a fost oprit la presiunea ,,bizonilor” şi a celor cu girofare şi cere Companiei de Drumuri să continue resistematizarea circulaţiei după modelul 2+1, adică două benzi pentru un sens şi o singură bandă pentru direcţia opusă, configuraţia fiind reversibilă din doi în doi kilometri. Din 2019, de la momentul implementării sistemului pe DN 2 în judeţul Ialomiţa nicio persoană nu şi-a mai pierdut viaţa în accidente (zona fiind cunoscută pentru accidentele frontale produse pe fondul depăşirilor). Pe DN 2, înainte de resistematizare drumul era cu acostament lărgit, acostament folosit ca bandă de circulaţie.
Asociaţia solicită CNAIR, într-o postare pe pagina de Facebook să spună cu nume şi prenume cine a făcut presiuni pentru suspendarea proiectului pilot : ,, Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului #2plus1alternativ pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți? De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește! “ – scrie Asociaţia Pro Infrastructură.
Reacţia API vine după ce, săptămâna trecută, pe DN 2 în judeţul Bacău şapte oameni au murit într-o coliziune frontală iar astăzi, trei persoane şi-au pierdut viaţa tot pe DN 2 în acelaşi judeţ după ce şoferul unui autoturism ar fi adormit la volan şi a lovit un copac de la marginea drumului.
DN 2 Bucureşti – vama Siret este cea mai periculoasă şosea din ţară, potrivit statisticilor Poliţiei Rutiere. Drumul asigură legătura Bucureştiului cu judeţele din Moldova, este foarte aglomerat, trece prin multe localităţi iar din cei peste 400 de km. doar 17 sunt dublaţi de autostradă ( centura Bacău, parte din A 7).