Mai mult de 50% dintre prizele de încărcare din Europa sunt în două ţări – Germania şi Olanda, în timp ce, în România, dezvoltarea unei reţele reprezintă o mare provocare, a declarat, joi, în cadrul unui eveniment de specialitate, Adrian Sandu, secretar general şi membru în board-ul Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), conform Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Vedem o dezvoltare a infrastructurii (pentru încărcarea maşinilor electrice, n.r.). Mai mult de 50% dintre prizele de încărcare din Europa sunt în două ţări – Germania şi Olanda. În România avem o dezvoltare bazată atât pe programele lansate pentru primării, mai puternice din punct de vedere financiar, cât şi de anumite companii care au început să implementeze în România reţele de încărcare pentru vehicule electrice. Aceasta reprezintă o mare provocare, mai ales că pe autostradă nu am văzut până acum decât două prize, pe Bucureşti-Piteşti, la două benzinării. În rest, infrastructura cam lipseşte pe drumurile din afara localităţii. Şi aici vorbim de provocări, provocări în dezvoltarea electro-mobilităţii şi a mobilităţii verzi”, a afirmat Sandu.

Reprezentantul ACAROM a subliniat faptul că, la momentul actual, există “o schimbare din ce în ce mai puternică pe drumurile din Europa, pe drumurile din România, pe piaţa auto europeană”.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

“În ceea ce priveşte industria auto europeană şi mondială, toată lumea vorbeşte de “Green”. Avem un prag în Europa, 2035, pe care toţi trebuie să-l respectăm, să fim “verzi” total, nu verde spre maro sau spre altă culoare, ci verde-verde, adică “Zero emisii” de CO2. Vedem că unele ţări deja au început să accelereze tranziţia aceasta către vehicule verzi şi aici avem o mare concurenţă în Europa din partea producătorilor chinezi care vin cu vehicule şi cu tehnologii de ultimă oră, au şi acces la fonduri, la materiale şi la resurse care să le permită acest lucru. În Europa, avem deja strategii anunţate ale constructorilor de vehicule, strategii care prevăd lansarea din ce în ce mai mult a multor modele electrificate sau full electrice până în 2030, chiar 2035. Astfel, asistăm la o tranziţie cum n-am mai avut loc în industria auto de la începuturile ei şi până în prezent”, a spus Adrian Sandu.

Lideri de opinie în tehnologiile verzi şi politici publice participă, joi, la o conferinţă dedicată mobilităţii electrice, ca parte a ediţiei a IV-a a evenimentului Green Mobility Conference.