Platformă hotelieră: În sezonul de toamnă, românii optează pentru city break-uri în țară/ Prețurile au crescut cu 15% față de anul trecut

turism romania, brasov Sursa foto: Pixabay

Aproximativ 45% dintre rezervările de toamnă ale românilor au fost făcute într-un oraş mare din România, precum Braşov, Bucureşti, Sibiu, Cluj-Napoca, potrivit unei analize realizate de platforma hotelieră online Travelminit, citată de Agerpres. Preţurile pentru rezervările de tip city-break au crescut cu 15% în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2022.

“Vremea care se menţine caldă şi preţurile mai mici sunt cel mai bun stimulent pentru călătoriile românilor din această toamnă. Turiştii îşi doresc în continuare să se bucure de vacanţe, iar odată cu venirea toamnei au început să se orienteze către city-break-uri în ţară. Avantajele acestor sejururi de scurtă durată sunt semnificative: ele reprezintă o metodă foarte bună de a explora oraşele României, care au un potenţial turistic încă insuficient explorat, sunt mai ieftine şi, în acelaşi timp, sunt o alternativă excelentă pentru cei care nu mai au zile de concediu sau nu mai pot pleca pentru o perioadă îndelungată”, se arată în analiza citată.

În comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, 2023 a adus majorări de tarife în industria turismului.

“Oraşele din România oferă locuri şi activităţi destinate tuturor vârstelor şi gusturilor, obiective turistice inedite, zone de agrement şi aventură. Tocmai din acest motiv, ele au devenit o opţiune preferată adesea de turiştii care călătoresc în ţară”, se mai precizează în comunicatul platformei hoteliere.

Potrivit datelor emise de Travelminit.ro, în topul celor mai rezervate oraşe pentru city-break se numără Braşov (15,37% din rezervări), Bucureşti (12,83%), Sibiu (8,99%) şi Cluj-Napoca (8,72%), restul procentelor împărţindu-se aproape în mod egal între Oradea, Timişoara, Iaşi, Sighişoara şi Târgu Mureş.

Trendul rezervărilor era în scădere după data de 15 august, însă, datorită condiţiilor meteo favorabile, turiştii au ales să călătorească şi în septembrie. În medie, durata pentru un city-break de toamnă în România este de două nopţi.

“Ne bucurăm de o toamnă călduroasă, temperaturile sunt similare cu cele de la începutul verii, astfel că turiştii au în continuare disponibilitate pentru a călători şi pentru a explora România în sejururi scurte. Ne bucurăm că trendul city-break-urilor este pe o pantă ascendentă şi că ţara noastră devine o destinaţie de city-break, pentru că avem atât de multe locuri frumoase ce merită a fi descoperite. Ne aşteptăm la un nou vârf al rezervărilor de toamnă la finalul lunii octombrie, când va începe vacanţa copiilor”, a afirmat Rita Szilveszter, Marketing Manager Travelminit.ro.

Conform sursei citate, preţurile pentru rezervările de tip city-break au crescut cu 15% în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2022. În ceea ce priveşte tarifele la cazare la nivel general, a fost semnalată o creştere de aproximativ 12% în comparaţie cu toamna anului trecut.

Preţul mediu pentru cameră dublă/noapte toamna aceasta, în intervalul septembrie – noiembrie 2023, este de 270 de lei, dar, în funcţie de zonă, poate ajunge până la peste 400 de lei.

În ceea ce priveşte unitatea de cazare aleasă, opţiunile turiştilor diferă în funcţie de destinaţie. De exemplu, în Sibiu şi Braşov, oraşe alese adesea pentru un sejur de relaxare, apartamentele şi pensiunile sunt la mare căutare, având în vedere că oferă intimitatea şi sentimentul de acasă. Pe de altă parte, în Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj-Napoca, oraşe în care turiştii călătoresc şi în scop de business, hotelurile rămân în topul preferinţelor acestora.

Fondată în Cluj-Napoca, Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţă rezervărilor hoteliere din România din 2017. Portofoliul companiei conţine 7500 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România active pe platformă şi acoperă o gamă largă de cazare în toată ţara (litoral, munte, destinaţii balneoclimaterice şi oraşe mari), fiind lider pe piaţa rezervărilor cu card de vacanţă. Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul şi Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 200 milioane de euro şi peste 500 de angajaţi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: