Autostrada Unirii: CNAIR a primit 900 de milioane de lei finanțare prin PNRR pentru contractul semnat cu UMB pe lotul 3

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Ministerul Transporturilor a semnat contractul de finanțare din PNRR pentru lotul 3 al Autostrăzii Unirii (A8), contract de proiectare și execuție atribuit constructorului UMB, potrivit unui comunicat al CNAIR.

Contractul pentru lotul 3 Leghin – Târgu Neamț (Moțca) a fost semnat pe 20 septembrie pentru 1,56 miliarde lei, iar finanțarea europeană pe care o primește Compania de Drumuri prin PNRR este de 899 milioane lei, iar de la buget Ministerul Transporturilor va asigura 1,2 miliarde lei.

De fapt, și finanțarea prin PNRR va fi asigurată până la urmă de la Bugetul de Stat, fondurile din PNRR pentru investițiile rutiere fiind pe componenta împrumuturi și nu pe granturi așa cum sunt banii pentru sectorul feroviar (infrastructură). Din totalul de 17 loturi de Autostradă finanțate prin PNRR CNAIR nu are contracte semnate pe două loturi: Lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (25 km) și Lotul 3 Autostrada Moldovei.

Comunicatul CNAIR: „COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții pentru Planul național de redresare și reziliență, au convenit în data de 19.09.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.37 pentru proiectul „Autostradă A8, Târgu Mureș – Târgu Neamț, Secțiunea III: Leghin – Târgu Neamț” în vederea acordării finanțarii prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 4. Transport sustenabil.

Obiectivul general al proiectului este: necesitatea îmbunătățirii și eficientizării rețelei de transport având în vedere traficul rutier în continuă creștere, îmbunătățirea conectivității la nivel regional, creșterea mobilității populației, scăderea numărului de accidente și reducerea timpilor de călătorie. Noua infrastructură va scurta timpul mediu de deplasare pe relația Târgu Mureș – Târgu Neamț cu circa 40%, iar viteza medie de deplasare va crește cu 47%. Prin implementarea proiectului, se va asigura dezvoltarea reţelei rutiere, prin crearea unei infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T Core, o legătură rapidă şi sigură între Autostrada Transilvania (Braşov – Borş) şi coridorul IX Pan European (Bucureşti – Focşani – Albiţa).

Obiectivele specifice ale proiectului: Proiectul constă în construirea a 29,912 km de autostradă cu o platformă de 26,00 metri, inclusiv 2 noduri rutiere, 13 poduri, 8 pasaje, 2 viaducte și 3 ecoducte. Valoarea totală a proiectului este de 2.505.257.169,57 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de  899.571.533,56 lei, contribuția publică națională 1.209.189.590,00 lei, iar TVA aferent reprezintă 396.496.046,01 lei.”

CNAIR și UMB au semnat contractul pentru lotul 3 pe baza deciziei CNSC, fără a mai aștepta decizia Curții de Apel București la contestația Danlin (termen 18 octombrie). Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, CNAIR a depășit deja două termene: 25 iulie și 7 septembrie, ultimul termen publicat fiind 19 octombrie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.