Reglementarea europeană și inflația „măresc prețul mașinilor, care devin aproape bunuri de lux. O parte din piață deja nu mai există, e vorba de clienții care nu-şi mai pot cumpăra o mașină nouă. În acest context, Dacia devine din ce în ce mai mult o alternativă rezonabilă”, scrie publicația italiană La Republica, potrivit Agenției de presă Rador.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Xavier Martinet, directorul de vânzări și marketing al Dacia a făcut aceste afirmaţii la Chamonix (Franța), unde producătorul român de automobile al grupului Renault a fost main partner şi title partner al Dacia Utmb Mont-Blanc, cel mai prestigios eveniment de trail running din lume.

„După criza pandemică, situația pieței s-a schimbat”, explică Martinet: „Există o parte din clienți care nu mai pot cumpăra o mașină nouă, deoarece inflația afectează prețul vehiculelor, dar și, în cazul unui împrumut, costul banilor. Unii optează pentru o mașină folosită, alții îşi cumpără o mașină mai mică. Vedem astăzi că în Europa piața este în creștere față de anul trecut, însă rămâne cu 20 la sută mai mică decât nivelul din 2019. Aşadar, o parte din piață nu mai există, clienții nu-şi mai pot cumpăra o maşină nouă. O situaţie care pentru Dacia reprezintă o oportunitate de a vinde mai multe maşini, pentru că avem un preţ mai corect”.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Există însă și un alt factor care afectează prețul „din ce în ce mai mare” al mașinilor noi: „regulamentul european”, explică managerul Renault Group. „S-ar putea ca pentru Dacia să fie o oportunitate, deoarece sunt din ce în ce mai mulți oameni care nu pot sau nu vor să cumpere o mașină din segmentul B cu 25 de mii de euro sau o mașină din segmentul C cu 30-35 de mii”.

Dacia, între timp, priveşte deja la provocările viitorului. „Dezbaterea – subliniază Martinet – nu este dacă suntem sau nu în favoarea mașinii electrice, ci dacă suntem pentru sau împotriva faptului că mașina electrică devine singura tehnologie acceptată până în 2035. Credem că există și alte tehnologii. Germania s-a deschis către e-combustibili, un subiect interesant care poate fi o cale de urmat pentru marca Dacia. O vom face cu Dakar, unde ne-am anunțat participarea cu un vehicul e-fuel.Vom vedea ce înseamnă asta: vor fi necesare atât oportunități tehnice, cât și economice, pentru că este nevoie de o soluție de masă care să aibă un preț rezonabil”.