UMB nu scapă de contestațiile Danlin nici la Curtea de Apel București. Constructorul Danlin din județul Neamț a depus luni, 4 septembrie, contestație și la CAB, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Constestațiilor (CNSC) i-a respins pe fond contestația pentru lotul III al Autostrăzii Unirii (A8), lotul Leghin – Târgu Neamț, finanțat prin PNRR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De la momentul respingerii contestației la CNSC, Compania de Drumuri poate semna conform legii contractul de 1,5 miliarde lei fără a mai aștepta decizia CAB. Instanța nu a stabilit, deocamdată, un termen pentru această cauză, conform informațiilor pe care le-a consultat Economedia.

Cel mai probabil, dat fiind și calendarul PNRR, CNAIR și UMB vor semna rapid contractul.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În 2020, Curtea de Apel București a anulat decizia Guvernului (Prin Memorandum) și a CNAIR de semnare a contractului cu UMB pentru Lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, acesta fiind cel mai cunoscut exemplu de contract „întors” în instanță. Însă, de la acel moment, Legea Achizițiilor Publice s-a schimbat și obligă Autoritatea contractantă la semnarea contractului după decizia CNSC. Despre firma Danlin, Economedia a scris aici.

„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin – Târgu Neamț) care face parte din A8 (Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni)”, a anunțat, la momentul desemnării, șeful CNAIR Cristian Pistol.

Constructorul Danlin din județul Neamț a susținut în contestația depusă la CNSC că oferta UMB pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei trebuie descalificată pentru că nu poate justifica disponibilitatea utilajelor, iar oferta financiară a fost de 77% din estimarea CNAIR, deși Legea Achizițiilor Publice prevede că oferta financiară nu poate fi sub 80%, se arată în documentele pe care le-a consultat Economedia. Important de menționat, o contestație asemănătoare Danlin împotriva UMB pe secțiunea Bacău – Pașcani (Autostrada Moldovei) a fost respinsă la CNSC. UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.

Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului, 25 iulie a fost depășit, noul termen din SEAP fiind 7 septembrie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici).