Primul autobuz electric asamblat în România va fi testat în orașul Făgăraș

Autobuz electric ATP e-UpCity

Primăria Făgăraș va testa, timp de două săptămâni, un autobuz 100% electric asamblat în România. Prototipul a mai fost în probe la Oradea și Brăila, Făgărașul fiind al treilea oraș în care a ajuns.

„ATP Trucks Automobile are un program amplu de testare și am solicitat să fim incluși în acesta. Profităm de această oportunitate pentru a analiza modul și costurile de operare, care ne vor folosi după ce vom achiziționa autobuze electrice prin proiectele de mobilitate în valoare de 30 de milioane de euro. Pentru a evita confuziile, subliniez că aceste teste sunt independente de proiectele pe care le avem. Autobuzele incluse în proiectele finanțate cu fonduri europene vor fi cumpărate prin licitație publică, fără vreo legătură cu producătorul de la Baia Mare. Însă nu puteam rata oportunitatea de a testa primul autobuz electric construit în România, pentru că ne concentrăm pe transportul ecologic”, a declarat primarul Gheorghe Sucaciu.

„Prindem tot mai mult curaj cu fiecare solicitare din partea autorităților locale și este onorant să le răspundem. Apreciem contribuția pe care o au în activitatea noastră: când spun acestea mă refer la feedback-ul aplicat, realist în măsură să ni-l ofere în legătură cu prototipul nostru. Este evident deja că și la nivelul țării noastre există o preocupare majoră în sensul eficientizării și ecologizării transportului public și nu numai. Vom încredința reprezentaților Serviciului de transport public local Făgăraș autobuzul electric începând cu data de 06 iulie și până în 20 iulie. Așa cum am transmis deja, toate datele culese de dumnealor în această perioadă sunt importante pentru evaluarea la care încă este supus e-UpCity”, a precizat fondatorul ATP Group, Mircea Cirț.

Denumit ATP Bus e-UpCity, autobuzul electric 100% românesc a fost lansat oficial pe piața din România în 13 mai și are omologare europeană. Primul prototip are 83 de locuri (25 pe scaune), o lungime de 12,18 metri și autonomie minimă, în oraș, de 200 de kilometri, care poate fi extinsă până la 360 de kilometri. O încărcare completă durează între 3 și 5 ore. În privința conectivității, autobuzul electric este dotat cu Wi-Fi, prize USB cu două porturi încorporate în dreptul fiecărui set de scaune și monitor cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecții multimedia.

Conform economica.net, axele autobuzului sunt livrate de ZF Friedrichshafen AG și de DANA GK Drive System. Motorul electric al autobuzului e-UpCity este sincron cu magnet permanent și provine de la DANA Prestolite, sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, cel de climatizare încorporează tehnologia VALEO, iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.

ATP Group a conceput proiectul pentru ATB Bus e-UpCity, a selectat furnizorii de componente și a desemnat specificațiile astfel încât să respecte legislația și să obțină omologarea europeană.

e-UpCity, 100% electric, cu o arhitectură modernă și profilul ECO (ECOlogic & ECOnomic), poate răspunde nevoilor urbane de înlocuire a autobuzelor vechi și poluante, dar și solicitărilor de optimizare a costurilor. Prețul de achiziție al unui model e-UpCity pornește de la 350.000 euro. Garanția pentru caroserie și acumulatori este de 8 ani.

ATP Group a fost înființată în anul 1995 de Mircea Cirț, activând în domeniul auto ca furnizor de produse şi apoi servicii integrate pentru profesioniștii din lumea transporturilor. În 2019, compania a început să asambleze camioanele Truston de la ATP Trucks.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: