Prețul este unul dintre principalii factori care îi împiedică pe pasionații de mașini să își schimbe vehiculul pe benzină sau diesel cu una electrică. Cele mai bune mașini electrice costă semnificativ mai mult decât cele cu propulsie convențională, deoarece materialele din pachetele de baterii și motoarele electrice sunt scumpe, iar producătorii nu sunt pregătiți să înregistreze pierderi pentru fiecare mașină pe care o vând. Publicația Car magazine.co.uk prezintă cinci modele mașini electrice la prețuri accesibile.
Deși prețul mașinilor electrice este unul mai ridicat, devin din ce în ce mai frecvente. Producătorii de automobile își dau seama încet-încet cum să distileze tehnologia EV până la esența ei și să vândă motoare cu emisii zero la preț redus pentru cei cu bugete mai restrânse.
Car magazine.co.uk spune că producătorii chinezi, precum MG și BYD, sunt în frunte – și au produs deja câteva EV-uri ieftine și bune. MG 4, de exemplu, este un rival direct pentru Volkswagen ID.3, dar este mai ieftin cu peste 10.000 de lire sterline decât concurentul său. Aceasta este o economie uriașă și o propunere foarte atractivă pentru cumpărătorii de mașini aflați în criză de cost al vieții.
Publicația prezintă mai multe modele de mașini electrice la prețuri accesibile.
Cele mai ieftine vehicule electrice care pot fi cumpărate în 2023
Citroen Ami – de la 7.695 de lire sterline
Citroen a avut un singur obiectiv în minte atunci când a proiectat Ami – să construiască cea mai bună mașină electrică mică. Ami se potrivește perfect pentru viața de oraș. Este mică, așa că poate încăpea pe străduțele înguste.
Mașina are o autonomie maximă de 46 de mile și o viteză maximă de doar 28 de mile pe oră. Acest lucru este mai mult decât suficient pentru a te plimba în oraș, dar nu este suficient pentru a te aventura în afara orașului și a intra pe o autostradă.
Smart EQ ForTwo – de la 21.870 lire sterline
BYD Dolphin are suficient spațiu în interior pentru patru adulți, în plus are un portbagaj de 345 de litri, o autonomie maximă de 265 de mile și un motor electric suficient de puternic pentru a ține pasul cu traficul din oraș și pe autostrăzi.
Dacă optați pentru versiunea mai scumpă de 60 kWh și 201 CP, veți avea o mașină care poate parcurge distanța de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde.
MG 4 EV – de la 26.995 lire sterline
La fel ca modelul Dolphin, MG 4 EV este un alt vehicul electric chinezesc. Dar, în timp ce BYD se concentrează pe confort, MG se axează pe implicarea șoferului. Este cea mai bună mașină de condus din clasa sa, depășind modele precum Volkswagen ID.3 și Cupra Born și, în același timp, reducând cu mii de euro prețurile solicitate.
Fiat 500 Electric – de la 28.195 de lire sterline
La fel ca predecesorul său pe benzină, este ideal pentru oraș. Cu toate acestea, este suficient de sofisticat pentru a vă permite să abordați drumuri mai rapide, însă ar trebui să aveți în apropiere stații de încărcare. Modelul entry-level are doar o baterie minusculă de 24 kWh care oferă o autonomie maximă oficială de 118 mile.
Varianta de 42 kWh are o autonomie maximă mai mare, de aproximativ 320 de kilometri, dar, la 31.195 de lire sterline, este considerabil mai scumpă. Experiența de condus a lui 500 compensează însă acest lucru. Rezistă bine la ruliul caroseriei, direcția este foarte precisă și oferă un nivel de aderență extraordinar.
Nissan Leaf – de la 28.495 de lire sterline
Nissan Leaf există din 2018. Când a fost lansat, a fost unul dintre cele mai bune modele electrice de vânzare, dar de atunci a fost depășit de rivali mai noi, cu baterii mai mari și mai multe echipamente. Cu toate acestea, ceea ce îi lipsește Nissan-ului în materie de autonomie și tehnologie de încărcare rapidă, recuperează prin prețul său accesibil. Cele mai de bază mașini costă mai puțin de 30.000 de lire sterline – și chiar și varianta emblematică Tekna (cu sistemul audio Bose și kitul inteligent de asistență pentru șofer) 32.000 de lire sterline.
În aceste zile, puteți avea Leaf doar cu o baterie de 39 kWh, ceea ce vă oferă o autonomie maximă de 168 de mile. Motorul său electric dezvoltă 148 CP, ceea ce este suficient pentru un timp 0-62mph de 7,9 secunde și o viteză maximă de 90mph. Deși aceste cifre par destul de puternice, Leaf nu vă încurajează niciodată să conduceți cu viteză. Suspensia sa este configurată pentru confort, iar direcția este mai degrabă ușoară și vagă, ceea ce înseamnă că se simte cel mai bine la o viteză cu 10 mile pe oră sub limita de viteză. Totuși, acesta este un lucru bun, deoarece înseamnă că puteți obține un număr maxim de kilometri de la baterie.