Ucraina ia în considerare folosirea noului său coridor de export pe timp de război de la Marea Neagră pentru livrările de cereale, după ce săptămâna trecută o navă de marfă sub pavilionul Hong Kong-ului a reuşit să plece din portul ucrainean Odesa, a anunţat luni Denys Marchuk, adjunctul şefului Consiliului Agrar, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De la declanşarea invaziei, Rusia a blocat porturile ucrainene şi apoi a ameninţat că va trata toate vapoarele ca potenţiale ţinte militare, după ce s-a retras, în 17 iulie, din acordul mediat de ONU pentru exportul cerealelor via Marea Neagră.

În replică, Ucraina a anunţat “un coridor umanitar” care înaintează de-a lungul liniei de coastă de lângă România şi Bulgaria.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

“Doar un singur vas comercial a reuşit să treacă până acum, demonstrând necesitatea de a căuta rute alternative. Ar trebui să existe potenţiale deplasări ale încă 7-8 vapoare…atunci poate în viitor aceste rute alternative vor deveni un coridor pentru navele care transportă cereale şi plante oleaginoase”, a declarat Denys Marchuk, la postul naţional de televiziune.

Publicaţia Financial Times a anunţat că autorităţile de la Kiev finalizează o schemă cu asigurătorii globali pentru acoperirea riscurilor în cazul navelor care călătoresc spre şi dinspre porturile ucrainene de la Marea Neagră.

Pentru a atrage proprietarii de nave către porturile ucrainene bombardate de ruşi, Marchuk a declarat că Ucraina a alocat deja 20 miliarde de hrivne (547 milioane de dolari) pentru asigurarea navelor.

“Nu toţi proprietarii de nave vor avea curaj să folosească vasele într-un mediu nesigur”, a adăugat oficialul de la Consiliul Agrar.