VIDEO Autostrada Sibiu – Pitești: PORR anunță că lucrările la tunelul Momaia (1,3 km) încep la jumătatea lunii septembrie. Primul tunel de autostradă din țară va fi realizat cu expertiza din Austria și cu sprijinul specialiștilor din România

Autostrada Sibiu Pitești lot 4 PORR Momaia

Lucrările efective pentru construirea tunelului de la Momaia pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești încep la jumătatea lunii septembrie, a anunțat constructorul PORR într-o prezentare video a șantierului dintre Curtea de Argeș și Tigveni (10 km), lotul pe care se va construi primul tunel clasic de autostradă din România (n.r tunelul de la Săcel pe A1 Sibiu – Deva nu este forat). Constructorul are o mobilizare de aproximativ 300 de drumari, are sprijinul companiei-mamă din Austria pentru componenta de tunel.

Inginerul Fernando Lopes, director proiect: „Avem în momentul de față 300 de persoane mobilizate în șantier din care 70 din staff, ingineri, topografi, de la calitate, departament suport și 230 de muncă efectiv. 20 de persoane au venit din Austria și ne ajută la organizarea de șantier. Preconizăm undeva la sfârșitul… la jumătatea lunii septembrie să intrăm efectiv în tunel”.

„Acest tunel va avea o lungieme de 1350 de metri și va fi primul tunel pe care îl vom construi în România folosind noua metodă austriacă (NATM). Este o tehnologie de ultimă generație pentru construirea și monitorizarea tunelului în întreaga lume. Vom executa tunelul cu experți locali în tuneluri și cu specialiștii noștri de la PORR care vor veni din străinătate pentru a-i pregăti pe inginerii români în execuția de tuneluri rapid și în siguranță. La final vom livra cel mai modern tunel de autostradă din România cu cele mai moderne echipamente. NATM este o tehnologie de ultimă oră în excavarea de tuneluri. Solul e moale, e ca și cum ai săpa în nisip”, a spus managerul proiectului de tunel Norbert Horelein.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului) va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).

Prezentarea șantierului Curtea de Argeș – Tigveni a fost publicată pe Canalul YouTube „Răducu P Drum”:

Tunelul Momaia are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:

– câte 2 benzi pe sens și acostamente – sistem de ventilație – sistem de evacuare

– iluminat public– sistem de comunicare câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului. Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare. In luna ianuarie, anunțam o serie de premiere în infrastructura rutieră pe care le vom atinge în acest an, printre acestea fiind și începerea primei lucrări de autostradă în zonă montană, care prevede și construcția acestui tunel de autostradă”, a afirmat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

Și UMB va începe lucrările pentru galeriile de pe A1 Lugoj – Deva (tunel forat și cut&cover), tunel cu o lungime de 2 kilometri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Desore calvarul uluitor al traficului pe E85 Suceava -Bistrita, guvernanții României, mincinoși notorii tac ca porcul in porumb, de o nesimtire greu, greu de înțeles și înghițit. Daca românii din zonă ii mai voteaza, înseamnă ca merită mizeria traficului din acea parte a României, de care își bat joc politicienii mincinoși și corupți.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.