Constructorul UMB pregătește devierea circulației de pe DN 1 pe bretelele locale amenajate în imediata apropiere a traseului, devierea fiind necesară pentru montarea grinzilor la unul dintre pasajele Autostrăzii A 0 București Nord, arată Asociația Construim România care a publicat cele mai recente imagini cu lotul care va fi deschis în această toamnă. Între Aeroportul Otopeni și zona comercială de la Balotești sunt două pasaje care supratraversează DN 1, descărcarea urmând să fie asigurată pe traseul primului pasaj, iar traseul principal al A 0 continuat spre A 1 București-Pitești doar după conexiunea cu primul lot de pe A 0 Nord (contract câștigat de Pizzarotti, dar contestat chiar de CNAIR).
UMB a finalizat amenajarea bretelelor pentru devierea circulației de pe DN 1 București-Otopeni-Ploiești, structura 2 a nodului rutier A 0 -DN 1, arată Asociația. Din imaginile publicate se observă staționarea coloanei de mașini pe sensul spre Balotești -Ploiești mai ales din cauza intersecției cu DJ 101 Balotești-Buftea. După devierea DN 1 pe bretelele locale, pe sensul spre Ploiești cozile vor fi și mai mari.
În aprilie, pe șantierul A 0, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu avansa termenul august pentru deschiderea celor 19 kilometri și dădea asigurări că se va circula pe întreaga lungime până la Afumați, însă în realitate fără o descărcare provizorie într-un drum județean (DJ 200) în septembrie-octombrie există riscul unei autostrăzi-muzeu, cu trafic permis doar pe 10-11 kilometri între DN 1 și A 3 București-Ploiești. Finalizarea Lotului 2 de pe A 0 Nord (aprox. 80 % cu aproape 1000 de drumari în șantier) va permite UMB să crească mobilizarea pe Lotul 4 (se așteaptă aviz pentru viaductul Cernica) și pe alte șantiere mai avansate cu șanse de inaugurare în decembrie precum Lotul 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești.