CNAIR a anulat licitația pentru lărgirea Autostrăzilor A 1 București-Pitești, A 3 București-Ploiești și A 2 Autostrada Soarelui până la Fundulea, etapa studiului de fezabilitate, cele două oferte primite în luna mai fiind considerate neconforme. Astfel, proiectul CNAIR pentru lărgirea la trei benzi/sens a Autostrăzii A 1 București-Pitești (lărgire completă), A3 București-Ploiești (tronsonul Moara Vlăsiei-Dumbrava) și Autostrada Soarelui de la București până la Fundulea (lungime 24 km.) va fi reluat cu o nouă licitație. Practic, CNAIR a avut nevoie de aproape 3 luni, de la primirea celor două oferte și până la finalizarea evaluării pentru a-și da seama că nu sunt conforme.
Licitația pentru lărgirea autostrăzilor a fost anulată pe 7 august conform datelor oficiale SEAP :
Proiectul pentru lărgirea la trei benzi/sens a autostrăzilor care pornesc din București fost lansat în licitație pe 2 martie, a fost suspendată în aprilie, iar firmele de proiectare İNPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ (Turcia) și TOTAL BUSINESS LAND SRL (România) au depus cele două oferte la contractul pentru expertiză tehnică și studiu de fezabilitate.
Contractul pentru Studiul de Fezabilitate avea o durată de 18 luni și o valoare cuprinsă între 19,5 și 23 de milioane de lei. „Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Largire la 3 benzi pe sens a autostrazii A1, Bucuresti – Pitesti, Studiului de Fezabilitate pentru Largire la 3 benzi pe sens a autostrazii A2 Bucuresti – Fundulea si Revizuirea Studiului de fezabilitate Largire la 3 benzi pe sens a autostrazii A3 Moara Vlasiei – Dumbrava, in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini si ale legislatiei in domeniu”, potrivit documentației SEAP.
„Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne”, arată CNAIR.
Autostrada A1 București – Pitești este una dintre cele mai aglomerate rute din țară, pe tronsonul Ciorogârla – Militari (Iuliu Maniu/intrare pe Centură) cozile fiind pe mai mulți kilometri. Pentru A3 Moara Vlăsiei – nod Dumbrava lărgirea este necesară pentru că, din 2024-2025 se estimează deschiderea primelor tronsoane de pe Autostrada Moldovei A 7, iar legătura A 3 – A 7 se face la nodul rutier Dumbrava în Prahova. În cazul Autostrăzii Soarelui, în sezonul estival, tronsonul București – Fundulea este deosebit de aglomerat, iar din această toamnă urmează să se circule pe primii kilometri ai Autostrăzii A0 București Sud.