CNAIR vrea să construiască 10 pasaje pietonale subterane cu bani din PNRR. Pasaje la Bărcănești pe DN1, la Blejoi pe DN 1 A și la Mizil pe DN 1 B, iar în județul Iași pe DN 28 la Podul Iloaiei și Târgu Frumos

CNAIR pasaje subterane Bărcănești DN 1

Compania de Drumuri vrea să construiască 10 pasaje pietonale subterane pe șoselele din județele Iași, Neamț și Prahova, un contract de finanțare europeană pentru realizarea studiilor de fezabilitate fiind deja semnat. Dintre cele 10 pasaje, șapte pasaje sunt în județul Prahova pe DN 1 la Bărcănești, pe DN 1 A la Blejoi, Lipănești, Măgurele și Vălenii de Munte, pe DN 1 B la Mizil, două pasaje pe DN 28 la Podul Iloaiei și Târgu Frumos în județul Iași iar un pasaj este prevăzut pe DN 15 la Bicaz, în Neamț.

Pasajele pietonale subterane vor fi construite în zone cu risc mare de accident pentru pietoni și vor contribui la creșterea gradului de siguranță rutieră, anunță Ministerul Transporturilor. Dintre cele 10 pasaje, cinci sunt pe DN 1 A Ploiești-Cheia-Săcele, varianta de trafic greu pentru ruta Ploiești-Brașov, camioanele fiind interzise de luni până joi pe timpul zilei pe DN 1 Valea Prahovei. De asemenea, la Podul Iloaiei, pe DN 28 Târgu Frumos-Iași (cel mai aglomerat tronson din județul Iași), CNAIR face și teste pentru un sistem sincronizat de semaforizare, localitatea neavând o centură ocolitoare.

,,Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în calitate de coordonator de reforme și investiții aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Pilonului 1 – Tranziția spre o economie verde din Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunță semnarea a două contracte de finanțare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A., în calitate beneficiar, pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor pentru autorizarea lucrărilor de construire pentru realizarea a 10 pasaje pietonale subterane dintre care 3 în aria de incidență a localităților Iași și Neamț și 7 pe DN1, DN1A și DN1B (județul Prahova).

Prin proiectul “Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire pentru realizarea a 7 pasaje pietonale subterane pe DN1, DN1A si DN1B” (contractul de finanțare nr. 32/31.07.2023) vor fi elaborate studiile de fezabilitate și proiectele pentru autorizarea lucrărilor de construire pentru  7 pasaje pietonale subterane situate pe:

-DN 1 în zona km 53+590, localitatea Bărcănești, jud. Prahova;

-DN 1A în zona km 88+900, localitatea Blejoi, jud. Prahova;

-DN 1A în zona km 97+140, localitatea Lipănești, jud. Prahova;

-DN 1A în zona km 101+720, localitatea Măgurele, jud. Prahova;

-DN 1A în zona km 102+785, localitatea Măgurele, jud. Prahova;

-DN 1A în zona km 111+850, orașul Vălenii de Munte, jud. Prahova;

-DN 1B în zona km 42+970, orașul Mizil, jud. Prahova.

Valoarea totală a acestui proiect este 2,694,821.74 lei, din care valoarea fondurilor nerambursabile alocate prin PNRR este 792,594.63 lei.

Prin contractul de finanțare nr. 34/31.07.2023 aferent proiectului “Elaborare Studiu de fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire pentru realizarea a 3 pasaje pietonale subterane (DRDP Iași)”, preconizat a se finaliza în decembrie 2024, vor fi elaborate studiile de fezabilitate și proiectele pentru autorizarea lucrărilor de construire pentru 3 pasaje pietonale subterane situate pe:

-DN 15 în zona km 286+884, localitatea Bicaz, jud. Neamț;

-DN 28 în zona km 27+330, localitatea Târgu Frumos, jud. Iași;

-DN 28 în zona km 47+810, localitatea Podul Iloaiei, jud. Iași.

Valoarea totală a acestui proiect este 1.167.315,41 lei, din care valoarea fondurilor nerambursabile alocate prin PNRR este 343.328,06 lei.” a transmis Ministerul Transporturilor.

De asemenea, cu bani din PNRR se vor construi pasaje rutiere la Balotești și Breaza pe DN 1 București-Brașov, la Giurgiu, intersecție cu Centura municipiului, la Lețcani pe DN 28 în județul Iași și pe DN 2 A la Hârșova. Pentru pasajul de la Siculeni în județul Harghita, contractul poate fi semnat după soluționarea contestației.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Otopeni-ul mai exista? Nu de alta dar e rupt in doua de trafic bara la bara si un pasaj ar fi obligatoriu.

  2. Daca vreau sa trec pe jos sau cu bicicleta din Dragomiresti Deal in Chiajna nu am pe unde !!!! Este normal asa ceva ?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.