Danlin XXL, compania care contestă licitațiile pe care le-a câștigat UMB pe Autostrada Moldovei (A7) și Autostrada Unirii (A8), este cel mai mai mare constructor din județul Neamț, specializat în lucrări de infrastructură rutieră, are peste 300 de angajați, o cifră de afaceri de 330 de milioane lei anul trecut (creștere 50% potrivit termene.ro), dar potrivit portofoliului prezentat pe site nu a lucrat la niciun proiect pentru infrastructura mare (autostradă sau drum expres).
La licitația pentru proiectarea și execuția lotului 3 (Leghin – Târgu Neamț) al Autostrăzii Unirii – A8, compania controlată de omul de afaceri Dan Amurăriței s-a clasat pe locul 2 cu 90 de puncte, după UMB (punctaj 100) și peste constructori foarte mari ca Tekfen sau Mapa (ambii din Turcia).
Pe lângă baza de lucru, la mică distanță de traseul lotului Leghin – Târgu Neamț (29 km), punctajul superior arată că firma ar fi respectat condițiile din caietul de sarcini privind utilajele, capacitatea tehnică și alte resurse. Pe de altă parte, Danlin este asociat cu firma InterTranscom din județul Bacău, producător de plase sudate, deci asociat pentru materiale de construcții, nu pentru componenta efectivă lucrări la infrastructură rutieră.
Constructorul Danlin menționează în portofoliu contracte CNAIR cu Direcția Regională de Drumuri Iași (lucrări de asfaltare în județul Neamț).
„Compania noastră își desfășoară activitatea în proximitatea municipiului Roman, având posibilitatea de a mobiliza eficient resurse în județe ca Suceava, Botoșani, Iași, Bacău, Vaslui sau Harghita, și implicit, Neamț, pentru lucrările sale. La punctele de lucru din județul Neamț dispunem de stații de betoane, sortare și concasare agregate, mixturi asfaltice și emulsii, laborator autorizat ISC gr. II, precum și de un parc auto modern și adecvat atât activităților de transport rutier cât și pentru activități de execuție a lucrărilor de construcții”, arată prezentarea Danlin.
„Din 2013 am înființat departamentul tehnic pentru infrastructuri rutiere, reușind finalizarea și darea în folosință a zeci de drumuri publice și private, fiecare din contractele semnate de noi fiind duse la bun sfârșit fără excepție. În toate activitățile noastre, întrebuințăm utilaje și echipamente moderne, pentru a utiliza resursele de timp eficient, și pentru a menține prioritar un standard de calitate înalt în derularea lucrărilor. Colaborăm îndeaproape cu furnizorii de top din România de echipamente grele pentru construcția infrastructurilor rutiere”, mai arată prezentarea Danlin.
Compania nu menționează, însă, că a făcut parte din Asocierea (Aqua Parc, Mavgo Holding, Danlin XXL și Stef Edil SRL.) care a lucrat pe DN 15 Bicaz – Poiana Largului, contract de peste 50 de milioane de euro, despre care Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a arătat în 2020 „deficiențe grave”. Despre unele dintre aceste firme, presa locală a scris că ar fi fost „agreate” de fostul baron PSD, Ionel Arsene. Firma a făcut parte și din Asocierea care a contractat cu CJ Neamț lucrări de reparații/modernizare pe drumurile și pe podul prăbușit la Luțca („reabilitarea” garantată de Arsene a fost realizată de Darcons, firma deținută de tatăl fostului deputat PSD, Alexandru Rotaru, deputat în Comisia de Transporturi).
Danlin XXL a depus ofertă și la contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, secțiunea Ploiești – Buzău (contract în reevaluare). În Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) constructorul este încadrat la categoria „medii” (mici, medii, mari), iar ca reprezentant este indicat Dan Amurăriței. Din imaginile de pe site, pot observa utilaje noi colantate cu numele firmei.