Constructorul Danlin din județul Neamț susține în contestația depusă la CNSC că oferta UMB pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei trebuie descalificată pentru că nu poate justifica disponibilitatea utilajelor, iar oferta financiară a fost de 77% din estimarea CNAIR, deși Legea Achizițiilor Publice prevede că oferta financiară nu poate fi sub 80%, se arată în documentele pe care le-a consultat Economedia. Important de menționat, o contestație asemănătoare Danlin împotriva UMB pe secțiunea Bacău – Pașcani (Autostrada Moldovei) a fost respinsă la CNSC.
UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.
Danlin reclamă că UMB a ofertat cu utilajele de pe Autostrada Moldovei
În contestația depusă care numără 37 de pagini, constructorul din Neamț susține că utilajele ofertate pentru Lotul 3 Leghin – Târgu Neamț sunt identice cu cele de pe secțiunea Bacău – Pașcani, iar utilajele nu pot fi utilizate concomitent în exectutarea a două contracte fără a afecta derularea contractului în care sunt deja angajate (n.r. UMB lucrează după un alt program: 3 săptămâni de lucru și o săptămână de pauză, iar lucrările se fac cu echipe de pe un șantier pe altul).
Oferta financiară de 77% din valoarea estimată a CNAIR
Danlin mai reclamă că UMB a avut o ofertă financiară de 77% din valoarea estimată a CNAIR, deși Legea Achizițiilor publice prevede un prag de 80%. „În cazul în care ofertantul nu prezintă comisiei de evaluare informațiile/documentele solicitate sau acestea nu justifică în mod corespunzător nivelul scăzut al costurilor sau al prețurilor propuse, oferta va fi considerată neconformă”.
Pe 19 iulie constructorul român UMB a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lotului Leghin – Târgu Neamț, un lot cu o lungime de 30 de kilometri pe Autostrada Unirii (A8). Pentru acest lot finanțat din PNRR au fost depuse șase oferte, două de la constructori români, UMB și Danlin, și alte patru de la firme din Turcia, Makyol Mapa, Nurol și Tekfen. Potrivit datelor oficiale, oferta UMB a fost de 1,54 miliarde lei, mult sub valoarea estimată a CNAIR de 2 miliarde lei.
„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin-Târgu Neamț) care face parte din A 8 (Târgu Mureș-Târgu neamț-Iași-Ungheni) Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a declarat Cristian Pistol.