Contestația pentru lotul 3 al Autostrăzii Unirii: Danlin susține că UMB participă cu utilajele de pe Autostrada Moldovei și a câștigat cu un preț de 77%, deși Legea nu permite o ofertă sub 80% / Danlin se clasase pe locul 2, înaintea turcilor de la Tekfen și Mapa

Dorinel-Umbrarescu-sursa-G4-e1593581140400-640x400

Constructorul Danlin din județul Neamț susține în contestația depusă la CNSC că oferta UMB pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei trebuie descalificată pentru că nu poate justifica disponibilitatea utilajelor, iar oferta financiară a fost de 77% din estimarea CNAIR, deși Legea Achizițiilor Publice prevede că oferta financiară nu poate fi sub 80%, se arată în documentele pe care le-a consultat Economedia. Important de menționat, o contestație asemănătoare Danlin împotriva UMB pe secțiunea Bacău – Pașcani (Autostrada Moldovei) a fost respinsă la CNSC.

UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.

Danlin reclamă că UMB a ofertat cu utilajele de pe Autostrada Moldovei

În contestația depusă care numără 37 de pagini, constructorul din Neamț susține că utilajele ofertate pentru Lotul 3 Leghin – Târgu Neamț sunt identice cu cele de pe secțiunea Bacău – Pașcani, iar utilajele nu pot fi utilizate concomitent în exectutarea a două contracte fără a afecta derularea contractului în care sunt deja angajate (n.r. UMB lucrează după un alt program: 3 săptămâni de lucru și o săptămână de pauză, iar lucrările se fac cu echipe de pe un șantier pe altul).

 

Oferta financiară de 77% din valoarea estimată a CNAIR

Danlin mai reclamă că UMB a avut o ofertă financiară de 77% din valoarea estimată a CNAIR, deși Legea Achizițiilor publice prevede un prag de 80%. „În cazul în care ofertantul nu prezintă comisiei de evaluare informațiile/documentele solicitate sau acestea nu justifică în mod corespunzător nivelul scăzut al costurilor sau al prețurilor propuse, oferta va fi considerată neconformă”.

Pe 19 iulie constructorul român UMB a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lotului Leghin – Târgu Neamț, un lot cu o lungime de 30 de kilometri pe Autostrada Unirii (A8). Pentru acest lot finanțat din PNRR au fost depuse șase oferte, două de la constructori români, UMB și Danlin, și alte patru de la firme din Turcia, Makyol Mapa, Nurol și Tekfen. Potrivit datelor oficiale, oferta UMB a fost de 1,54 miliarde lei, mult sub valoarea estimată a CNAIR de 2 miliarde lei.

„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin-Târgu Neamț) care face parte din A 8 (Târgu Mureș-Târgu neamț-Iași-Ungheni) Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a declarat Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Daca pierde contestatia platesc o penalizare? Sau se poate contesta fara vreo concesinta?
    E trist cand infrastructura nu evolueaza pentru ca o firma romana contesta o alta firma romana.
    Macar turci au avut un minim respect si au acceptat ca au pierdut si nu au contestat cu motive banale.
    Exista sanse ca Umb a castigat deja prea mult si nu poate sa respecte termenele, insa pana cand nu au nici-un contract cu termenul depasit inca este prea devreme o parere.
    Probabil contestatie va fi respins si tot Umb castiga cu 80% din valoare de contract.

    • Firmei Danlin ar trebui sa i se facă un dosar penal alături de Arsenie!Ăștia trebuie sa stea la răcoare ju la ,licitații!

  2. Ce tot vor “Danilă”, ăștia? Ei sunt de fapt coada de topor al lui Arsene, un alt certat cu legea, fugit acum în Italia. Trebuie urgent făcut ceva, nu știu: o condiție. În cazul în care contestatarul pierde, trebuie să plătească pierderile pricinuite din cauza întârzierilor sau ceva penalizări.

    • Aveți dreptate! Firmele de la Neamț ale fugarului Arsene zis și “Sosetzica” au dat buleală și pe DN 28 B care leagă Botoșaniul de Tg.Frumos! Lucrează extrem de slab, nu au nici oameni profesioniști și nici utilaje moderne! Și-au bătut joc de lucrare! Dacă intră ăștia de la Neamț să lucreze la A8 va fi jale! Alo CNAIR-ul, mare atenție!

    • Jigodii, contestă mereu, adică au treaba la birou ,vor pierde și ar trebuii să plătescă întârzierile la lucrare

  3. Danlin cu ce se ocupa? Hai ca suntem penibili, ăștia numai contesta oare stiu sa faca autostrăzi? De ce sunt primiti la licitație cand ei au alt scop .

    • Danlin,ăștia, sunt un hub de contestații!
      Niște neica nimeni, ofticati!😩

  4. Ce i-as pune sa plateasca in caz ca pierd licitatia!Faliment sa scrie pe ei!Stat slab ,de doi bani!Si corupt si prost !

  5. MAFIA CNAIR legea nu permite sub 80% , legea nu permite gropii de inprumut legea nu permite sa circuli cu autobasculante 60 tone legea nu permite sa excavezi balast fara permis de exploatare , legea nu permite soferii sa conduca 12 ore pe E 85 fara pauza , legea , nu se aplica la toti la fel Politia , ISCTR , ITM GNM SGA , totii stau si nu aplica legea , DNA poate se sesizeaza

  6. Firmele din județul Neamț (sau Republica Arsene) sunt celebre pentru construcţii care se prăbuşesc la scurt timp după inaugurare. Acum, de când Arsene s-a băgat la cutie, nu mai construiesc, dar depun constestaţii.

  7. Mai baieti, sa ne intelegem, firma DanlinXXL are utilaje si capacitate de lucru astfel incat ar putea inghiti cam 90% din firmele de constructii romanesti. Este firma Marelui Alb si va dati seama cam ce putere financiara detine. Nu au nici un utilaj mai vechi de 4 ani, oamenii sunt toti calificati si foarte muncitori.Nu vad absolut nimic rau in a castiga aceasta firma bucata aia de autostrada.Haideti sa trecem peste preconceptiile ca doar UMB stie a face autostrazi. Autostrada e facuta tot cu poduri , terasamente si lucrari adiacente, ceea ce DanlinXXL stie a face.

    • Sunt din Neamt si stiu aceste barfe cu Marele Alb. Te intreb : daca ar putea inghiti 90% din firmele de constructii romanesti, totusi de ce nu a castigat nici o licitatie importantanta ? Mai ales ca are sprijin “ divin “….

      • Lipsa experientei care conteaza enorm intr-o licitatie si asocierea cu firme ce nu i-a avantajat. Dar o sa se ridice cu acest lot de autostrada deoarece o sa fie castigat de catre cei de la DanlinXXL.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.