Prind contur cele două portaluri la intrările în tunelul Momaia de pe lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Pe lotul 4, Curtea de Argeș – Tigveni (10 km), constructorul PORR a început luna trecută lucrările pentru intrarea în galeriile separate la tunelul de 1,35 kilometri din zona Dealului Momaia, primul tunel forat în execuție în România (n.r. tunelul de la Săcel pe A1 Sibiu – Deva nu e forat, ci construit ca o polată închisă).
Lotul 4, Curtea de Argeș – Tigveni este unul dintre cele mai grele șantiere deschise, pe lângă galeriile de la Momaia fiind incluse și 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung având 630 metri (viaductul de la Tălmăcel de pe Lotul 1 Sibiu – Boița are 650 metri). Contractul a fost semnat în toamna anului 2021 (Dan Vîlceanu ministru interimar) pentru 1,67 miliarde lei sau 33 milioane euro/kilometru.
Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare. Lucrările la tunel vor fi realizate cu metoda NATM (New Austrian Tunneling Method) și nu prin foraj cu utilaje TBM (cârtițe) așa cum se lucrează la tunelurile feroviare.
Cele mai noi imagini cu lucrările la portaluri au fost publicate pe Canalul YouTube „Infrastructure România”:
Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului) va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).
Și UMB a început lucrările pregătitoare pentru lotul cu tuneluri Margina – Holdea (2 km tuneluri).