Metroul Gara de Nord – Filaret – Gara Progresu: Planul Urbanistic Zonal (PUZ), la vot în Consiliul General / Amendamentul consilierilor PSD care „relaxează” condițiile pentru emiterea autorizației de construire

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al Magistralei de metrou M4 Gara de Nord – Filaret – Gara Progresu urmează să fie votat, vineri, în ședința Consiliului General al Municipiului București.

M4 are 13 stații și un depou, iar lungimea liniei este de 10,8 kilometri. Pentru primele șase stații ale M4 până la Filaret (lucrări la structură), Ministerul Transporturilor a avut finanțare 300 de milioane de euro prin PNRR, dar întârzierea lansării licitației a dus la transferul banilor din PNRR către Magistrala M6, primele șase stații până la Băneasa (stația Tokyo), șantier pe care Alsim Alarko ar fi trebuit să-l înceapă încă din iunie, conform promisiunilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Întrebat pe șantiere de ce întârzie votul pe PUZ-ul Magistralei M4, Primarul General, Nicușor Dan a răspuns că va pune proiectul pe ordinea de zi atunci când este sigur că are și majoritatea necesară pentru a-l trece (detalii aici).

Consilierii generali PSD au depus pe 26 iulie și un amendament care „relaxează” condițiile pentru autorizația de construire, potrivit documentelor consultate de Economedia.

„În vederea emiterii autorizației de construire, pentru stații și interstații, se poate solicita întocmirea de documentații de urbanism de tip PUD, conform legii, după caz pentru amplasamentele situate în zone construite protejate”, arată amendamentul PSD

Forma inițială a Proiectului de Hotărâre:

„În vederea emiterii autorizației de construire, pentru stații și interstații sunt necesare în mod obligatoriu întocmirea de documentații de urbanism de tip PUD/PUZ, conform legii pentru amplasamentele situate în zone construite protejate (Conform Avizului Ministerului Culturii 741/Z/09.08.2022), iar pentru restul amplasamentelor aferente pe traseul de metrou se va solicita avizul Arhitectului Șef al Municipiului București. Astfel, se vor identifica soluții de amenajare peisagistică și arhitectural -urbanistică și se va studia imaginea urbană pentru toate obiectivele supraterane propuse”.

Costul estimat pentru cele două secțiuni ale Magistralei M4 Gara de Nord – Filaret – Progresu este de 8,5 miliarde lei (indicatorii actuali). Cele șase noi stații până la Filaret: Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, George Rozorea (n.r Piața Arsenalului – Mariott), Piața Chirigiu și Filaret. În faza a doua, de la Autogara Filaret până la Gara Progresu, la ieșirea din București spre Giurgiu sunt prevăzute 7 stații și un depou. Extinderea Magistralei M4 Gara de Nord – Progresu face parte din diametrala de Metrou Nord – Sud de aproximativ 33 de kilometri și 28 de stații, explica în 2012, la semnarea de finanțare cu Consiliul Federal din Elveția, fostul director general Metrorex, Gheorghe Udriște.

La sfârșitul anului trecut, stația de la MAPN (cu aviz negativ de la Transporturi) a fost subiectul disputei între primarul general Nicușor Dan și secretarul de stat PNL în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.

Diametrala Nord – Sud, adică magistralele M6 și M4, va asigura legătura între Nordul și Sudul județului Ilfov, explica la relansarea licitației pentru execuția secțiunii Băneasa – Otopeni secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. „M6 este prima linie de transport public de mare capacitate care face legătura între Nordul şi Sudul Bucureştiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localităţile din Ilfov (Otopeni – Bucureşti – Jilava). M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, locuitorii din Sudul Capitalei având acces direct în zonele de. Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim: Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport”, spunea secretarul de stat.

Proiectul de Hotărâre al Consiliului General pentru aprobarea PUZ ului M4 Gara de Nord – Filaret – Progresu este avizat din data de 1 februarie 2023.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: