Autoritatea de supraveghere antitrust al Franţei a declarat marţi că a emis o declaraţie de obiecţie împotriva Apple, invocând îngrijorarea că aceasta ar fi putut încălca reglementările legate de folosirea datelor utilizatorilor iPhone în scopuri publicitare, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Instituţia este îngrijorată că Apple ar putea ”abuza de poziţia sa dominantă prin implementarea unor condiţii discriminatorii, neobiective şi netransparente pentru utilizarea datelor utilizatorilor în scopuri publicitare”, se arată într-un comunicat.

Declaraţia declanşează o procedură antitrust în timpul căreia compania îşi va putea exprima punctul de vedere, a spus autoritatea de reglementare.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Apple a negat acuzaţia.

Mecanismul ”oferă utilizatorilor mai mult control, solicitând tuturor aplicaţiilor să ceară permisiunea înainte de a le urmări”, a spus compania într-o declaraţie trimisă prin e-mail, adăugând că ”va continua să colaboreze în mod constructiv” cu autoritatea de reglementare franceză.

Patru grupuri franceze din industria de publicitate online au depus o plângere antitrust în 2020 împotriva Apple, pentru modificările aduse de companie în ceea ce priveşte caracteristicile de confidenţialitate, atunci când a început să întrebe proprietarii de iPhone dacă sunt gata să permită aplicaţiilor să culeagă date utilizate pentru definirea şi trimiterea reclamelor vizate, numită App Tracking Transparency (ATT).

Funcţia a dus la scăderi ale veniturilor pentru editori, au spus grupurile de lobby din industrie.

Cele patru asociaţii – IAB France, MMAF, SRI şi UDECAM – au afirmat că modificările aduse de Apple nu au respectat regulile de confidenţialitate ale Uniunii Europene, invocând faptul că, în timp ce mecanismul de înscriere se aplica pentru dezvoltatorii terţi, aplicaţiile proprii Apple nu l-au inclus.

”Aplicaţiile Apple nu afişează un prompt ATT deoarece nu urmăresc, ceea ce înseamnă că nu leagă datele utilizatorului sau dispozitivului cu datele utilizatorului sau dispozitivului colectate de la aplicaţiile, site-urile web sau proprietăţile offline ale altor companii în scopuri de publicitate direcţionată sau de măsurare a reclamelor şi nici nu partajează datele despre utilizatori sau dispozitive cu brokerii de date”, a spus Apple.

”Apple îşi menţine afacerea de publicitate la un standard de confidenţialitate mai înalt decât îl cere oricărui alt dezvoltator”, a adăugat compania.