De luni, 24 iulie, compania aeriană românească AirConnect își mută zborurile de la Aeroportul Otopeni (Henri Coandă) la Aeroportul Băneasa-Aurel Vlaicu. programul de zbor nu se va modifica, orele decolărilor și ale aterizărilor vor fi aceleași, a transmis compania aeriană :
,,Din 24 iulie, operațiunile noastre din București vor fi mutate pe Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu. Dacă ai bilete de avion pentru un zbor Airconnect începând cu 24 iulie, atunci vei decola de la sau ateriza pe Aeroportul Băneasa. Această schimbare îți va oferi acces la cel mai nou terminal al capitalei, cu timp redus pentru toate formalitățile de check-in, control de securitate, îmbarcare sau debarcare. Astfel, fiecare zbor începând cu 24 iulie va decola de pe și va ateriza pe Aeroportul București Băneasa. Orarul de zbor nu se va schimba, orele de plecare și de sosire vor fi aceleași.”- AirConnect. Zborurile companiei sunt operate cu avioane ATR 42 cu o capacitate de 48 de locuri. Din București se operează zboruri către Budapesta, Baia Mare, Sibiu sau de la Timișoara și Napoca la Constanța.
„AirConnect” este o companie aeriană care a început operarea în august 2022, oferind zboruri interne în România, conectând aeroporturile regionale cu hub-urile din proximitate, și zboruri de vacanță (charter) direct din aeroporturile regionale. Propunându-și să devină unul dintre cei mai importanți operatori de turbopropulsoare din regiune, să ofere cea mai bună experiență clienților și să livreze un produs scalabil, „AirConnect” are drept obiectiv conectarea regiunilor din România la hub-uri internaționale, potrivit unui comunicat de presă. Prima companie aeriană care a reluat cursele regulate după redeschiderea Aeroportului Băneasa este AeroItalia (curse regulate București-Roma). AirConnect operează cursele de Italia în regim de code-share cu AeroItalia.
Timp redus pentru îmbarcare la Aeroportul Băneasa
„La Băneasa avem și posibilitatea de îmbracare pedestru. Este în curs de aprobare o procedură specifică. De la poarta de îmbarcare pasagerii să poată merge pe jos până la avion, e o anumită poziție de parcare a avionului, iar pasagerii pierd mai puțin timp la decolare și la aterizare. Pentru un pasager care vine cu 30 de minute înainte de ora îmbarcării va mai avea posibilitatea de a face check-in și să ajungă la bordul aeronavei, ceea ce pe un aeroport mare cum este Otopeni, nu se mai poate, acolo se închide cu 40-50 de minute înainte de decolare. Suntem în discuții cu mai multe companii, atât mari cât și mai mici, care sunt interesate să opereze atât de pe Otopeni cât și de Băneasa. Suntem în discuții cu trei companii care să vină să opereze curse regulate și charter, dar pentru curse regulate sunt 2-3 companii cu care se discută, iar discuțiile sunt avansate. Ne bucurăm că avem o companie care a înțeles oportunitatea operării de pe Băneasa și faptul că, dacă are o operare consistentă, minimum 4 curse/săptămână, tarifele sunt chiar puțin mai mici decât la Otopeni, 13,85 Euro/pasager”, spunea pe 18 mai, Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB.
Spre deosebire de Aeroportul Otopeni unde pasagerii trebuie să vină cu cel puțin două ore înainte de decolare, la Băneasa timpul va fi chiar de sub o oră. După lucrările de reabilitare/modernizare, capacitatea de procesare este de 250 pasageri/oră, iar în anii următori s-ar putea ajunge la un trafic de până la un milion de pasageri/an. Spre comparație, la Aeroportul Otopeni, în 2019, anul de referință au fost 14,8 milioane/an, iar în 2022, 12,6 milioane (detalii aici).