Modernizarea DN 73 Pitești – Brașov: Termenul pentru depunerea ofertelor la contractele de 750 de milioane lei a fost prelungit cu o lună, până pe 17 august / CNAIR vrea să termine lucrările începute acum 10 ani

Modernizare DN 73 Pitești Brașov termen oferte 17 august Sursa Foto : DRDP Brașov

CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, a prelungit cu o lună, până pe 17 august, termenul pentru depunerea ofertelor la contractele de modernizare a DN 73 Pitești – Brașov. Pe șoseaua care face legătura între Muntenia și Transilvania lucrările au început încă de acum 10 ani, dar contractul a fost reziliat în 2020, iar tronsonul cel mai dificil cu serpentine prin Pasul Rucăr – Bran a rămas nemodernizat, cu gropi și denivelări.

În mai 2023, DRDP Brașov a scos la licitație două contracte cu o valoare totală de 750 de milioane de lei pentru modernizarea lotului Câmpulung – Bran – Fundata (48 km) și a lotului Fundata – Râșnov (36 km), iar termenul inițial pentru depunerea ofertelor era 19 iulie. Săptămâna trecută Guvernul a reaprobat și indicatorii tehnico-economici pentru această investiție.

„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov. Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.

Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m. Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

„Continuarea lucrărilor de modernizare a DN 73 între Câmpulung și Brașov, a intrat pe linie dreaptă. DRDP Brașov a publicat în SEAP anunțul pentru demararea licitației care are ca obiectiv execuția lucrărilor de modernizare a drumului între km 54+050 – km 128+250. Valoare estimata a investiției este de 688,5 milioane de lei fără TVA. Lungimea totală a sectorului vizat de modernizare este de 74,20 km iar lucrările au fost împărțite în două loturi:

– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);

– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov). Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”, a transmis DRDP Brașov.

De la Pitești la Brașov constructorul Maristar lucrează la noul pod peste Dâmbovița din zona Cheile Dâmbovicioarei (județul Argeș).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: