Grupul Tata din India va construi o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Marea Britanie pentru a-şi aproviziona fabricile Jaguar Land Rover, oferind un impuls major pentru o industrie auto din Marea Britanie care are nevoie de producţie internă de baterii pentru a ajuta la asigurarea siguranţei viitorului ei, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Anunţul marchează cea mai mare iniţiativă a Marii Britanii în spaţiul gigafabricii de baterii pentru maşini, deoarece încearcă să ţină pasul cu Statele Unite şi Uniunea Europeană în cursa pentru dezvoltarea industriilor verzi.

Tata a declarat miercuri că va construi prima sa gigafabrică în afara Indiei, în Marea Britanie, cu o investiţie de 4 miliarde de lire sterline (5,2 miliarde de dolari), creând până la 4.000 de locuri de muncă şi producând o producţie iniţială de 40 de gigawaţi oră.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Guvernul prim-ministrului Rishi Sunak a refuzat să prezinte sprijinul financiar pe care l-a promis companiei Tata pentru ca aceasta să respingă Spania, care făcuse de asemenea lobby pentru a câştiga proiectul.

În timpul unei vizite la o unitate JLR de miercuri, Sunak a spus că investiţia este ”un vot fantastic de încredere” în economia Marii Britanii, adăugând că Marea Britanie a oferit investiţii ţintite.

Suntem de fapt pe drumul cel bun pentru a oferi capacitatea de EV de care are nevoie ţara”, a spus el.

Ministrul Energiei, Grant Shapps, a declarat pentru BBC că pachetul de sprijin este ”mare”, dar nu va ajunge direct la 1 miliard de lire sterline, adăugând că detaliile acordului vor urma mai târziu, din cauza sensibilităţilor comerciale.

Marea Britanie a depăşit rivalii europeni în ceea ce priveşte construirea de gigafabrici de baterii pentru vehicule electrice (EV), cu peste 30 planificate sau în construcţie în întreaga UE.

Marea Britanie are în prezent o mică fabrică Nissan şi alta în lucru.

Noua fabrică este de aşteptat să fie construită în Somerset, sud-vestul Angliei, în timp ce fabricile Jaguar Land Rover din Marea Britanie sunt în apropiere de Birmingham, în centrul Angliei, reflectând necesitatea ca bateriile să fie construite în apropierea fabricilor lor de maşini.

Producţia urmează să înceapă în 2026, pentru a aproviziona viitoarele modele electrice cu baterii ale JLR, inclusiv mărcile Range Rover, Defender, Discovery şi Jaguar.

Cu o producţie iniţială de 40 gigawaţi oră, Marea Britanie a spus că fabrica va furniza aproape jumătate din producţia de baterii de care va avea nevoie până în 2030.

Faraday Institution estimează că Marea Britanie va avea nevoie de o capacitate de peste 100 GWh pe an până la acel moment.

Anunţul vine în timp ce Marea Britanie se află într-un stadiu critic al negocierilor pentru un acord de liber schimb cu India, iar preşedintele Tata Sons, N Chandrasekaran, a declarat că planul a consolidat angajamentul companiei faţă de Regatul Unit şi a mulţumit guvernului pentru că a lucrat ”atât de strâns cu noi pentru a permite această investiţie”.