Pregătire pentru piața muncii: 400 de internship-uri deschise într-o lună. Pentru fiecare poziţie se bat 10 candidați (Platformă de recrutare)

internship, birou Sursa foto: Pexels

Aproximativ 400 de poziţii de internship au fost deschise în ultima lună, potrivit datelor furnizate de platforma de recrutare BestJobs și citate de Agerpres. Cele mai cele mai multe dintre ele sunt în domeniul Resurselor Umane, contabilitate, vânzări, IT şi inginerie.

De asemenea, pe platformă mai sunt disponibile poziţii în marketing şi producţie, alături de programe de internship 360, menite să familiarizeze stagiarii cu mai multe arii dintr-o companie, precum Consumer Experience, Key Accounts, Brand Retail, Commercial Strategy, Call Center & Remote Activation, IT, Manufacturing, HR, Marketing & Digital.

“Pentru studenţi, internship-ul reprezintă o oportunitate de a adăuga experienţă la CV, de a se familiariza cu domeniul în care şi-au făcut studiile şi de a observa dinamica activităţii în cadrul unei companii. Numai în ultima lună, nivelul aplicărilor a fost de 10 la 1. Mai exact, 10 candidaţi se bat, în medie, pentru fiecare poziţie de internship deschisă, conform datelor înregistrate în ultima lună în platformă”, se arată într-un comunicat BesJobs citat de Agerpres.

Companiile care au creat cea mai mare competiţie între candidaţi, conform numărului de aplicări din ultima lună, au fost Unicredit (Bucureşti), Enel (Bucureşti şi Timişoara), PayU (Bucureşti), Thales Systems România (Bucureşti) şi Yazaki Component Technology SRL (Timişoara).

Oraşele în care studenţii au avut parte de cele mai multe oportunităţi de înrolare într-un program de internship au fost Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Arad şi Iaşi. Poziţii disponibile sunt şi în localităţi precum Gearmata, Vălenii de Munte, Urlaţi, Agigea şi Vatra Dornei. Majoritatea programelor de internship disponibile au câte 2 sau 3 poziţii deschise, iar 10% dintre ele oferă peste 20 de locuri în companie.

Pe lângă stagiile care urmăresc doar instruirea colegilor temporari cu privire la activităţile operaţionale ale companiei şi nu cer cunoştinţe în afara celor de bază, unele programe de internship au avut şi anumite criterii de selecţie, cum ar fi cunoaşterea unei limbi străine, cele mai căutate fiind engleza, franceza, germana şi italiana.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: