Exproprieri suplimentare pentru Lotul 4 al Autostrăzii A0 București Nord, proiect care va intra efectiv în execuție din octombrie. Guvernul aprobă în ședința de joi, 13 iulie, exproprieri suplimentare de 42 de milioane lei pentru lotul UMB Cernica – Glina A2 (4,5 km). Sunt 429 de imobile (case și terenuri) cu o suprafață totală de aproape 300.000 mp, exproprieri necesare după modificarea proiectului inițial. UMB a început lucrările pregătitoare pe Lotul 4 în primăvară, Autorizația de Construire este parțială, pentru două pile și o culee pentru că nu este terminat Studiul de Mediu.
„Pentru Lotul 4 al obiectivului de investiții, la momentul realizării Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, a fost identificată necesitatea ocupării unei suprafețe suplimentare de teren pentru continuarea lucrărilor, respectiv o suprafață totală de 293.530 mp aferentă unui număr de 429 imobile proprietate privată asupra cărora este necesar a se declanșa procedura de expropriere.
Modificările survenite privesc următoarele:
– ocolirea proprietatii Mănăstirii Cernica – după intersecția Autostrăzii de Centura București cu DN 3 la km 47+550, traseul acesteia se continua și intersectează DJ 301 (km 48+870)și începând cu km 49+ 157 pana la km 50+420 traversează lacul Cernica și un drum de existent. La km 51 +350 traseul autostrăzii traversează printr-un pasaj linia CF 801, la sud de localitatea Căldăraru. Lotul 4 are ca punct final km 52+070. Traseul autostrăzii păstrează în totalitate aliniamentul inițial.
– drumuri colectoare de o parte si de alta a autostrăzii pentru asigurarea conexiunii drumurilor întrerupte, întrucât între km 47+966 – km 48+545 este o zona cu construcții dezvoltată ulterior elaborării Studiului de Fezabilitate care a condus la apariția unor drumuri care fac legătura intre strada Plantelor si strada Grădinarilor.
– translatarea traseului drumului județean, prevederea unor ziduri pentru limitarea amprizei, realizarea (intre km 1 + 148 – km 1 +525 si km 1 +580 – km 1 +900) unor drumuri colectoare pentru asigurarea acceselor si prevederea unor trotuare pentru pietoni pe rampe, întrucât la intersecția denivelată cu DJ 301, soluția prevăzută inițial, afectează mai multe case care au fost construite după elaborarea
Studiului de Fezabilitate. Aceasta soluție asigura accesul Străzii Ștrandului, acces care nu mai era posibil in soluția din cadrul Studiului de Fezabilitate.
– Bazine de retenție și separatoare de hidrocarburi – în urma regândirii soluției de colectare și evacuare a apelor, respectiv schimbarea direcției de evacuare a acestora, s-a renunțat la bazinul de retenție și inclusiv la separatorul de hidrocarburi aferente km
51+120.
– Lucrări de consolidare – în urma definitivării calculelor de stabilitate s-au modificat intervalele de aplicabilitate a lucrărilor și a apărut necesitatea realizării unor noi tipuri de lucrări, după cum urmează:
-Zid de sprijin din pământ armat cu parament vertical care se va aplica pe rampele pasajului pe DJ 301 peste autostrada la KM 48+870;
-Ranforsare ramblee cu geogrile;
-Protecția taluzurilor înalte împotriva eroziunii și ravinării;
-Zid de sprijin și pământ armat pe Culeea C2 stânga a podului peste lacul Cernica”, arată Nota de Fundamentare a Ministerului Transporturilor.
CNAIR precizează că în august se va finaliza Studiul de Mediu după care urmează procedura dezbaterii publice.
„Termenul estimat pentru începerea lucrărilor este luna octombrie 2023. După depunerea SEA și RIM, se organizează dezbaterea publică (minim la 30 de zile de la publicarea anunțului) și ulterior:
– după dezbaterea publică urmează sedinta CAT
– publicarea anunțului
– după 10 zile de la publicarea anunțului se emite Acordul de Mediu revizuit”, a transmis CNAIR la solcitarea Economedia.
UMB a început lucrările pentru zona autorizată în iunie, iar cea mai dificilă etapă a proiectului este viaductul cu o lungime de 1274 de metri peste Lacul Cernica.
„Au început forajele pentru pilele aferente viaductului care va supratraversa Lacul Cernica. Este un lot scurt, dar destul de complex având în vedere dimensiunea viaductului, cea mai mare parte din acest lot reprezintă acest pod cu viaduct peste Lacul Cernica. După cum ne-am obișnuit cu constructorul care lucrează și pe Lotul 2 se va termina în termen sau chiar înainte de termenul contractat. Conform Autorizației de Construire – Etapa I, antreprenorul, Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, va construi pe acest lot:
– Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), care are o lungime de 504 m
– Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare la km 49+157 (o primă parte din pod: Culeea C1, Pilele P1 și P2), care are o lungime de 1274 m. Lotul 4 Nord al A0 are o lungime de 4,47 km, iar traseul acestuia se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DN3 și începutul nodului rutier A2 (București-Constanța), pe raza localităţilor Pantelimon și Cernica. După ce Autostrada Bucureștiului intersectează DN3 la km 47+550, traseul acesteia se continuă ocolind proprietatea Mănăstirii Cernica, intersectează DJ301 și apoi traversează Lacul Cernica”, afirma secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, în iunie 2023.