Este ziua decisivă pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești. CNAIR ar putea semna contractul cu turcii de la Ozaltin dacă antreprenorul român UMB nu a depus contestație. Constructorul turc Ozaltin a fost desemnat oficial câștigător pe 26 iunie, iar vineri dimineață (7 iulie), după mai mult de 10 zile (la termenul legal), portalul Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor nu înregistrase nicio contestație de la UMB, situație identică și în SEAP. Totuși, pentru siguranță (se acceptă și o contestație trimisă prin poștă în termen, dar înregistrată după cele 10 zile), CNAIR mai așteaptă până luni, 10 iulie.
Contractul cu Tirrena Scavi a fost reziliat în decembrie 2022 la aproape 60% execuție, iar în martie a fost lansată noua licitație. Pentru Lotul 1 Craiova – Pitești au depus oferte UMB care lucrează pe loturile 3 și 4 și Ozaltin (Turcia) care modernizează DN 6 Alexandria – Craiova, aproape 50 de kilometri între Mihăești și Caracal (jud. Olt). Despre Asocierea câștigătoare, la primul contract pentru infrastructura mare din România, Economedia a scris aici.
„Asocierea de constructori români și turci va avea la dispoziție 439,29 milioane de lei (fără TVA) și 18 luni pentru a finaliza lucrările, după semnarea contractului. Finanțare lucrărilor între Craiova și Robănești este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile, iar procedurile pentru semnarea contractului vor putea fi demarate peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. Contractul precedent a fost reziliat la sfârșitul anului trecut, după ce constructorul italian nu a mai fost capabil să continue lucrările”, a transmis pe 26 iunie, Sorin Grindeanu.
Contractul este direct pentru execuție, deci după atribuire se intră rapid în șantier, a transmis CNAIR: „Au fost depuse două oferte pentru finalizarea construcției tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Joi, 04.05.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de execuție lucrări Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 1, km 0+000 – km 17+700, – Relicitare. Până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici:
1. Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider de asociere) – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. (România)
2. Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider de asociere) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG S.R.L. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L (Turcia – România)
Obiectul procedurii de achiziție publică îl reprezintă atribuirea contractului de tip FIDIC ROȘU pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat aferente tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitesti, în lungime de 17,7 km. Durata pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat este de 18 luni. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 60 de luni, această durată putând fi extinsă până la 120 de luni, în funcție de aspectele ofertate de către operatorii economici participanți la procedură. Valoarea estimată a procedurii este de 544.132.122,79 lei fără TVA și sursa de finanțare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile”.
Dacă pentru Centura Timișoara Sud și Craiova – Pitești Lot 1 CNAIR s-a mișcat bine și a făcut expertizele rapid, pentru modernizarea Centurii București, DN 2 – A2, al treilea contract reziliat cu Tirrena Scavi încă nu s-a găsit un expert tehnic pentru a face expertiza, obligatorie înainte de relansarea procedurii de achiziție.