Horse, noua companie deținută de Renault și grupul chinez Geely, care va cuprinde și o parte din activitățile Dacia, își începe oficial activitatea

Dacia, Mioveni Sursa foto: Uzina Dacia-Mioveni / Imagine oficială

Horse, entitatea care ar urma să regrupeze operaţiunile Renault din domeniul motoarelor cu ardere internă și care va cuprinde și o parte din activitățile Dacia, își începe oficial activitatea, a anunțat grupul francez.

Amintim că producătorul auto Renault a anunțat anul trecut că va crea o divizie separată pentru vehicule electrice, numită „Ampere”, în timp ce vehiculele cu motoare cu combustie internă vor fi reunite sub umbrela diviziei „Horse”.

Luni, Renault a anunțat că Horse a început oficial activitățile, la data de 1 iulie. Horse va prelua expertiza și activele industriale ale Renault Group în domeniul dezvoltării, producției și furnizării de sisteme de propulsie termice și hibride cu emisii scăzute de carbon.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Noua companie, al cărei sediu se află la Madrid (Spania), dispune de 9.000 de salariați (foști angajați ai Renault Group), care lucrează în 8 uzine cu o capacitate de producție de 3,2 milioane de unități anual. Ea dispune totodată de 3 centre R&D, cu o prezență în 7 țări (România, Argentina, Brazilia, Chile, Portugalia, Spania și Turcia).

Noua companie va fi furnizor pentru Renault, Dacia, dar și Nissan și Mitsubishi Motors Company. Compania va oferi tehnologii în domeniul motoarelor, cutiilor de viteze, sistemelor hibride (xHEV) și al bateriilor. Sistemele de propulsie Horse vor putea integra toate tipurile existente sau alternative de combustibili sau surse de energie (e-fuel, hidrogen GPL, CNG, etanol, etc.).

„În 2040, vehiculele pe combustie și hibride vor continua să reprezinte peste 50% din vânzările globale. HORSE va fi un deschizător de drum pe această piață cu tehnologia și cu soluțiile sale de propulsie cu emisii scăzute de carbon. Pentru noi este o experiență unică și o mare sursă de mândrie colectivă să contribuim la crearea unei companii de o asemenea anvergură. Salariații HORSE din întreaga lume sunt pregătiți să facă din această companie o adevărată referință la nivel internațional în domeniul tehnologiei sistemelor de propulsie termice și hibride”, a declarat Patrice Haettel, CEO, HORSE.

Producătorul chinez Geely și grupul francez Renault vor crea, în săptămânile următoare, așa cum s-a anunţat la sfârșitul anului 2022, o nouă entitate combinând subsidiarele lor specializate în proiectarea și producția sistemelor de propulsie termică (în special Aurobay şi HORSE). Aramco, care a semnat o scrisoare de intenție cu Renault Group şi Geely pe 2 martie 2023, evaluează o investiţie strategică în această nouă companie specializată în tehnologii de propulsie. Investiția Aramco ar urma să susțină creșterea companiei și să contribuie la activităţile cheie de cercetare și dezvoltare privind soluțiile de combustibili sintetici și tehnologiile bazate pe hidrogen de generație următoare.

Noua companie mixtă va oferi sisteme de propulsie și altor constructori de automobile și este deschisă pentru a primi noi acționari și parteneri interesați să colaboreze în domeniul motoarelor termice cu emisii scăzute de carbon.

Uzinele Horse, Geely și Aurobay vor avea împreună capacitatea de a produce anual peste 5 milioane de motoare și sisteme de transmisie. Noua companie va avea o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de euro și va dispune de 19.000 de angajați (din care 9.000 din cadrul Horse).
La nivel global, ea va dispune de 22 situri de producție (uzinele Geely și Aurobay din China și Suedia) și uzinele și centrele R&D ale Renault Group / Horse (din România, Portugalia, Spania, Turcia și America de Sud).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: