Consumatorii sunt din ce în ce mai încrezători în ceea ce priveşte achiziţionarea de vehicule electrice, în condiţiile în care costurile în creştere ale combustibililor, preocupările legate de mediu şi costurile mai mici de proprietate determină o creştere a intenţiei de cumpărare a acestora, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă EY, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

EY Mobility Consumer Index 2023, un raport anual lansat în 2020 care oferă informaţii despre tendinţele globale în domeniul auto, arată că, dintre cei care spun că doresc să achiziţioneze un vehicul, mai mult de jumătate (55%) intenţionează să cumpere un vehicul complet electric sau un vehicul hibrid plug-in în următorii doi ani.

“Este important faptul că 38% dintre aceştia spun că preţurile ridicate ale combustibililor pentru vehiculele cu motor cu ardere internă (ICE) reprezintă principalul motiv pentru a cumpăra un VE. Acesta este primul an în care preţul ridicat al combustibililor este citat ca principal motiv pentru trecerea la vehiculele electrice, depăşind preocupările legate de mediu şi creşterea penalităţilor pentru vehiculele cu motoare cu ardere internă, care obişnuiau să fie pe primul loc”, se precizează în comunicatul EY.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Cel mai recent raport arată că încrederea consumatorilor în vehiculele electrice a crescut în mod semnificativ, intenţia de cumpărare fiind în creştere pe majoritatea pieţelor, inclusiv în SUA (+19%), Suedia (+12%) şi Japonia (+11%).

Stimulentele guvernamentale, cum ar fi Legea privind reducerea inflaţiei (IRA) din SUA, au, de asemenea, impact şi se aşteaptă să ducă la o creştere suplimentară a vânzărilor în acest an.

În China continentală, deşi Guvernul a pus capăt subvenţiilor pentru vehiculele electrice în 2022, înclinaţia consumatorilor către vehiculele electrice continuă să crească, determinată de o combinaţie între eforturile sporite ale producătorilor de automobile în cercetare şi dezvoltare, preţurile competitive şi disponibilitatea mai largă a modelelor accesibile.

SUV-urile sunt tipul preferat de cei mai mulţi potenţiali cumpărători de mașini electrice în toate zonele geografice. În timp ce 43% dintre respondenţi îşi arată intenţia de a cumpăra un e-SUV, 33% înclină spre achiziţionarea unui sedan.

“Piaţa vehiculelor electrice din România este în creştere rapidă, în conformitate cu tendinţele globale. EV-urile din România capătă acum o cotă de piaţă semnificativă, de 10% în mai 2023, în timp ce automobilele diesel reprezentau 13%. Tendinţa indică o traiectorie promiţătoare spre un viitor în care înmatriculările de EV-uri vor depăşi maşinile diesel, posibil chiar de anul viitor. Această schimbare reflectă, de asemenea, preferinţa din ce în ce mai mare pentru mobilitatea sustenabilă în România”, a declarat Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.

În timp ce îngrijorările legate de costurile iniţiale de achiziţie s-au diminuat, odată cu apariţia unor modele mai accesibile, 31% dintre respondenţi spun că lipsa staţiilor de încărcare este cea mai mare îngrijorare a lor atunci când se gândesc să cumpere un vehicul electric, se mai arată în cercetarea menţionată.

Această îngrijorare se confirmă pe mai multe pieţe, cum ar fi SUA, China, Marea Britanie sau Germania şi aici încărcarea vehiculelor electrice fiind considerată cea mai mare preocupare.