Pizzarotti (Italia) a început lucrări pentru un sistem de drenaj al apelor (infiltrații) pe primul lot al Autostrăzii Sebeș – Turda, lotul surpat și refăcut în primăvară, dar tasat și fisurat din nou în urmă cu doar câteva zile. La puțin timp de la redeschiderea circulației pe sensul Sebeș – Cluj Napoca de pe A10, pe prima bandă a apărut o nouă crăpătură, la fel și pe acostament (unde ar fi fost banda de urgență), iar din imaginile publicate miercuri se observă noile intervenții pe zona recent „reparată”.
Primele tasări/fisuri au apărut la sfârșitul anului trecut, la doar doi ani de la inaugurarea lotului Sebeș – Alba Iulia Nord, un lot de 15 kilometri deschis în 3 decembrie 2020, înainte de alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020 (lot deschis cu patru ani întârziere). Pizzarotti este constructorul primului lot al Autostrăzii Moldovei (Ploiești – Dumbrava – Mizil, 21 km) și va semna contractul pentru primul lot al Autostrăzii A 0 București Nord (pe 20 iunie Pizzarotti a depus și o contestație la CNSC). La începutul anului când Pizzarotti a refăcut un tronson surpat de aproximativ 200 de metri, expertiza tehnică a arătat că problema este cauzată de infiltrații/o pungă de apă și a fost refăcut sistemul de drenaj al apelor.
„Atenție! Restricții de circulație pe A10 !
– Între km. 16+200 – km. 16+400, calea I, se intervine pentru remedierea unei fisuri apărute în carosabil. Circulația se desfășoară pe banda II, cu restricție de viteză de 60 km/h, menținută și pe timp de noapte. Reparațiile sunt executate de către antreprenorul lucrării aflate în garanție. Vă rugăm să circulați cu atenție în zona lucrărilor și să respectați semnalizarea temporară”, a transmis CNAIR.
Cele mai recente intervenții în garanție au fost publicate pe Canalul YouTube „ZiarulUnirea”: