Metroul și imobiliarele: Extinderea metroului în Berceni ar putea aduce un nou cartier rezidențial pentru 27.000 locuitori, potrivit Primăriei Sectorului 4

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Extinderea Magistralei M2 Berceni – Pipera cu încă trei stații în comuna Berceni din județul Ilfov ar putea aduce un nou cartier rezidențial pentru 27.000 de locuitori, anunță joi, într-un comunicat de presă, Primăria Sectorului 4. Prelungirea M2 în Berceni, dincolo de Centura Bucureștiului, este un proiect pe care îl derulează Primăria Sectorului 4 (acum la etapa de studiu de fezabilitate), iar în urmă cu câteva zile traseul pe care l-a prezentat proiectantul a stârnit criticile locuitorilor din Berceni, cele trei stații propuse la suprafață fiind în câmp, la depărtare de locuințe (detalii aici).

Practic, Primăria Sectorului 4 lasă să se înțeleagă că va face linia de metrou nu pentru cei care se înghesuie acum pe drumul principal din Berceni (DJ 401), ci mai degrabă dedicat/cu dedicație pentru cei care urmează să-și cumpere apartamente sau să-și facă o casă în Berceni.

„Proiectul extinderii Magistralei M2 până în comuna Berceni a intrat în linie dreaptă! Beneficiind de sprijinul experților Jaspers, consultanții oficiali ai Comisiei Europene, proiectanții, care au misiunea de a stabili viitorul traseu al metroului, dincolo de Șoseaua de Centură, implementează ultimele recomandări de natură tehnică, referitoare la configurarea liniei de metrou, pentru ca noua infrastructură să corespundă, pe de o parte, normativelor de transport în vigoare la nivel european, dar, să și răspundă, pe de altă parte, cerințelor socio-economice de dezvoltare ale localităților din sudul Capitalei, previzionate pentru următorii ani…Astfel, potrivit experților Jaspers, organismul european care avizează și monitorizează proiectele cu finanțare europeană nerambursabilă de la nivelul Uniunii Europene, cu o valoare mai mare de 50 de milioane de euro, extinderea magistralei de metrou dincolo de Șoseaua de Centură trebuie să fie corelată cu tendințele de dezvoltare demografică, anticipate pentru zona de sud a Bucureștiului și, împreună, să constituie bazele dezvoltării unei noi comunități sigure și durabile în sudul Capitalei. Pentru aceasta, experții Jaspers recomandă ferm, ca în paralel cu extinderea magistralei M2 până în comuna Berceni, proiectanții să aibă în vedere configurarea și implementarea unui nou concept urbanistic, care să vizeze crearea și dezvoltarea unei noi zone rezidențiale, destinate celor 27.000 de oameni care, potrivit studiilor socio-demografice, ar putea să locuiască în următorii ani aici”, a transmis joi Primăria condusă de Daniel Băluță (PSD).

Dezbaterea privind traseul metroului din Berceni s-a purtat într-o atmosferă tensionată, în lipsa principalilor invitați, care însă nu au venit la discuții: președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma, primarul sectorului 4 Daniel Băluță, dar și reprezentanții Metroul SA, proiectantul, sau ai ministerului Transportulor, toți asociați în cadrul proiectului de extindere a metroului. În absența lor, și alți locuitori s-au revoltat față de proiectul care prevede ca metroul să aibă stații departe de case și suspectează că traseul este, de fapt, dat cu dedicație unor dezvoltatori imobiliari ce vor construi ulterior blocuri lângă stații și pentru care există un plan urbanistic zonal (PUZ) aprobat.

Stația de Metrou Tudor Arghezi, prima stație pe care o construiește o primărie de sector urmează să fie inaugurată în această vară, conform promisiunilor Metrorex.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. din pacate va iesi un nou ghetou, gulag a la clanul sportivilor si pentru cine nu stie extinderea metroului a fost si va fi facuta cu piciorusele , adica in afara ca au cheltuit nspe sute de milioane pe te miri ce el va fi o pendula la fel ca ultima statie construita oprindu.se la.depu imgb unde te dai jos si iei m2 in continuare spre pipera…si sa prelungesti un metrou in camp este halucinant, sunt cartiere in bucuresti cu densitatea infinit mai mare unde s.ar preta metroul dar probabil nu detine baluta terenuri in zona…si când va fi functional va avea o frecvență redusa datorita lipsei de calatori ….probabil un tren la 20 de min…rispia de bani
    baluta la brutarieeeeeeee

    • Vorbesti sa nu adormi! Metroul e o necesitate maxima pt zona. Apropo unde stai, de esti asa cunoscator?

    • Ca sa faci bani, trebuie sa bagi bani. Daca acum suntem sugrumați destul, peste ani nu mai poți ieși deloc din satul Berceni. Cu o gogoașă uriașă peste centura, cu blocuri, groapă de gunoi, groapa Nr 2 și metrou(?) nu mai ieșim decât cu elicopterul sau pasaje futuriste peste case.

  2. Bineinteles , metroul este f bun pt Berceni. Problema este traseul acestuia, acum camp, probabil in 10 ani printre case….
    Ce facem atunci cu metroul de suprafata, zgomot, etc???
    De ce proiectantii nu urmaresc linia metroului sa fie peste actualul teaseu al canalului de irigatii care nu isi are rostul ? Acest traseu ar deservi mult mai bine , si ar deschide perspective de prelungire si in viitor !!!
    Cine are asa un interes major sa fie un traseu curbat ??? Nimeni nu verifica ??? Pe nimeni nu intereseaza ca este cusut cu ata alba??

  3. Bineinteles , metroul este f bun pt Berceni. Problema este traseul acestuia, acum camp, probabil in 10 ani printre case….
    Ce facem atunci cu metroul de suprafata, zgomot, etc???
    De ce proiectantii nu urmaresc linia metroului sa fie peste actualul traseu al canalului de irigatii care nu isi are rostul ? Acest traseu ar deservi mult mai bine , si ar deschide perspective de prelungire a liniei metroului si in viitor !!!
    Cine are asa un interes major sa fie actualul traseu curbat ??? Nimeni nu verifica ??? Pe nimeni nu intereseaza ca este cusut cu ata alba??

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.