CNAIR va anunța câștigătorul licitației pentru finalizarea lucrărilor pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești peste câteva zile, a anunțat după audierile de la Parlament, ministrul desemnat al Transporturilor Sorin Grindeanu. Pentru contractul de 550 de milioane lei au depus oferte constructorii UMB (România) și Ozaltin (Turcia). Firmele lui Dorinel Umbrărescu au în execuție loturile 3 și 4 (lotul 2 Balș – Slatina este în circulație), iar Ozaltin modernizează DN 6 Mihăești – Caracal (35% execuție, conform raportului de marți al secretarului de stat Ionel Scrioșteanu). Pentru finalizarea lucrărilor executate aproape 60% între Craiova și Robănești (17 km), CNAIR a stabilit un temren „generos” de 18 luni, dar pentru devansarea acestuia se acordă punctaj superior.
„Primul tronson de la Craiova la Pitești, contractul a fost reziliat (n.r Tirrena Scavi) și nu doar acel contract. Am desemnat câștigătorul pentru Centura Timișoara Sud (n.r UMB), trebuie să le mulțumesc colegilor, au mers cu un ritm care trebuie să fie remarcat. De asemenea în zilele următoare vom avea desemnat constructorul pe Craiova – Pitești”, a transmis Grindeanu.
Contractul este direct pentru execuție, deci după atribuire se intră rapid în șantier, a transmis CNAIR: „Au fost depuse două oferte pentru finalizarea construcției tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Joi, 04.05.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de execuție lucrări Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 1, km 0+000 – km 17+700, – Relicitare. Până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici:
1. Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider de asociere) – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. (România)
2. Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider de asociere) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG S.R.L. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L (Turcia – România)
Obiectul procedurii de achiziție publică îl reprezintă atribuirea contractului de tip FIDIC ROȘU pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat aferente tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitesti, în lungime de 17,7 km. Durata pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat este de 18 luni. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 60 de luni, această durată putând fi extinsă până la 120 de luni, în funcție de aspectele ofertate de către operatorii economici participanți la procedură. Valoarea estimată a procedurii este de 544.132.122,79 lei fără TVA și sursa de finanțare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile”.
Dacă pentru Centura Timișoara Sud și Craiova-Pitești Lot 1 CNAIR s-a mișcat bine și a făcut expertizele rapid, pentru modernizarea Centurii București, DN 2 – A2, al treilea contract reziliat cu Tirrena Scavi încă nu s-a găsit un expert tehnic pentru a face expertiza, obligatorie înainte de relansarea procedurii de achiziție.