Compania de Drumuri nu reușește să țină pasul cu UMB nici pe lotul 2 al Autostrăzii Bucureștiului, tronson cu o lungime de 19 kilometri care ar fi trebuit să se deschidă complet dacă statul și-ar fi făcut treaba asigurând conexiunile cu loturile 1 și 3. Însă, în lipsa conexiunilor sau a descărcărilor provizorii, România va avea o altă autostradă ,,muzeu”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură (API). Ultima variantă pentru descărcarea estică a lotului 2 este în Drumul Județean 200 la Ștefănești, nu în DJ 100 la Afumați, deși la ultima verificare pe șantier, ministrul Grindeanu a promis ieșirea în DN 2. Stadiul fizic de execuție pe Lotul 2 este de aproximativ 55% (detalii aici).
Astfel, lotul 2, între DN 1 – Corbeanca și DN 2 Afumați nu are conexiune cu Lotul 1 (contractul cu Pizzarotti ar urma să fie semnat în câteva zile) în timp ce pentru Lotul 3 Afumați – Cernica, chinezii de-abia au început etapa de proiectare, nodul rutier de legătură între cele două loturi fiind prevăzut pe lotul 3, explică Asociația.
„9,5 sau 13,5 km inaugurați pe A0 Nord în 2023? Asta este una din întrebările spinoase din 2023: câți kilometri de autostradă muzeu vom avea pe A0 (și nu numai) și pentru cât timp. CNAIR se jură că face descărcările temporare ca să nu avem prea mulți. Întreg lotul 2 din A0 Nord are 19 km. Cei de la UMB au toate șansele să deschidă parțial tronsonul 2 al semi-inelului de nord din Autostrada A 0 cândva în toamnă. Momentan noi estimăm că în octombrie vom circula pe cei 9,5 km dintre DN1 și Autostrada A3. Acestora li se pot adăuga încă 4 kilometri spre est dacă responsabilii CNAIR se vor mișca rapid cu rezolvarea birocrației pentru execuția unei descărcări provizorii în DJ200 lângă Ștefănești, alegând acest punct în detrimentul celui de pe DJ100 la vest de Afumați. Așa au promis oficial miercuri, 7 iunie 2023, la întâlnirea SCS Transport din cadrul Comitetului de Monitorizare POIM… Așadar, 13,5 km în 2023 pe A0 Nord, scenariul cel mai optimist. Restul de 5,5 km ai tronsonului nu vor putea fi folosiți: 2 km între DN1 și limita cu lotul 1 așteaptă semnarea contractului cu Pizzarotti (probabil până la sfârșitul lunii iunie) și 3,5 km între DJ200 și granița cu lotul 3 vor fi ”activați” când vor binevoi chinezii”, Asociația Pro Infrastructură.
Imagini cu șantierul UMB pe lotul 2 au fost publicate pe Canalul YouTube „Infrastructure România”.
https://www.youtube.com/watch?v=t_7fjQZs1m0
„CNAIR va solicita chinezilor de la CCECC să proiecteze și să execute cu prioritate nodul A0 – DN2 de la Afumați, așa cum am cerut noi public deja de mai multe ori”, a mai transmis Asociația Pro Infrastructură.