Noua variantă de cost pentru Autostrada Ploiești – Brașov (110 km) este de 4 miliarde de euro, iar licitația pentru proiectarea și execuția primilor 5 kilometri ai Autostrăzii Ploiești – Brașov este aproape de lansare, a anunțat directorul general interimar al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi. Studiul de fezabilitate pe care îl face Consitrans pentru Tronsonul Cristian – Codlea (jud. Brașov) este aproape finalizat, a explicat Urtoi la B1TV.
„Ministerul Transporturilor a cerut o reevaluare a traseului pe o valoare mult mai mică. De la o viteză de 120-140 km/h a scăzut la 80 km/h ceea ce va reduce costurile. Teoretic acum costă undeva la 4 miliarde de euro. Deja s-a depus o nouă evaluare la CNIAR și urmează să se ia o decizie în acest sens….Este un contract cu o durată totală de 46 de luni. Nu știm traseul, nu știm valoarea finală, noi nu am depășit faza AMC-urilor (n.r analiza multicriterială) adică a traseului. Vom ști cât costă după ce facem și exproprierile. Eu vă spun că, în acest moment, lucrurile sunt tratate foarte serios pe acest proiect Ploiești-Comarnic-Brașov. Deja se dorește să se dea drumul la o licitație pentru execuție și proiectare, pe primii 5 kilometri dinspre Brașov. Chiar astăzi am discutat, primii 5 kilometri care se doresc a intra în licitație și vor fi în zona Brașovului. E un drum drept, se intră cu un Acord de Mediu mai vechi, terminat, Studiul de Fezabilitate de la Consitrans este aproape finalizat, în câteva zile va fi depus pentru a fi aprobat. E vorba despre Cristian -Codlea – Licitația va fi gestionată de CNAIR”, a transmis Urtoi.
Un tronson din județul Brașov în zona Ghimbav – Cristian care face parte din proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov va fi scos la licitație pentru execuție până la sfârșitul anului, spunea luna trecută ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Va fi primul lot lansat în licitație din traseul A3 Ploiești – Brașov după ce în 2020 s-a deschis lotul Râșnov – Cristian de 6 kilometri lungime. Tronsonul de doar câțiva kilometri pe care l-a menționat ministrul Grindeanu va face practic legătura între nodul rutier de la Ghimbav al Autostrăzii Brașov – Făgăraș (contract de proiectare cu Search prelungit pentru 2024) și Centura Râșnov (Autostrada Râșnov – Cristian de 6,3 km).
În replică, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă a spus că proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov este blocat la doar 5% după un an și jumătate de mandat al ministrului Sorin Grindeanu. Contractul pentru proiectarea la cheie (studiu de fezabilitate, proiect tehnic) a fost semnat la începutul anului 2021 cu Consitrans și are termen de 30 de luni pentru Studiul de Fezabilitate și 6 luni pentru Proiect Tehnic, deci în septembrie trebuie predat SF-ul, ordinul de proiectare fiind dat în martie 2021.
Descrierea traseului – Alternativa 3 (80 km/h)
Km 0+000 al Alternativei 3 se află în zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești existentă. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, iar punctul de final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.
Zona de munte: Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia C.F. 300, Râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrare în localitatea Comarnic continuând printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada.
La Km 59+000 după ieșirea din tunelul Posada urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700 când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF 300;
Între Km 62+000 – 65+000 traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și Râul Prahova, subtraversează DN1 prin tunel, la ieșirea din tunel traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului de la Km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN1 și Stațiunea turistică Sinaia.
Între Km 66+000 – 72+000 traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează Râul Prahova, CF 300 și DN1.
Între Km 79+000 – Km 81+200 traseul autostrăzii ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. Între km 81+500 și 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN73A la Km 86+330 în localitatea Predeal; La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea M.A.P.N.
După ieșirea din tunel urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m pe lângă valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 autostrada supratraversează cu un pasaj DN 73A. Între Km 96+000 și Km 100+000 traseul traversează o serie de pârâie și văi. La Km 100+230 autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj. În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul de autostradă (Râșnov – Cristian) dat în exploatare.