Prioritatea premierului Ciucă, legătura între Autostrada Sibiu – Pitești și Drumul Expres Craiova – Pitești: s-a semnat contractul pentru studiul de prefezabilitate al drumului Găneasa – Tigveni

Drum de legătură între A 1 Sibiu-Pitești și Drumul Expres Craiova Pitești

CNAIR și proiectantul TQM Management au semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al viitorului drum de legătură Tigveni – Găneasa, șoseaua care va asigura conexiunea între Autostrada A1 Sibiu – Pitești și Drumul Expres Craiova – Pitești. Drumul de legătură Tigveni – Găneasa a fost descris ca o „prioritate” chiar de premierul Nicolae Ciucă în decembrie 2022, cu ocazia unei vizite la Horezu, în jud. Vâlcea.

După predarea studiului de prefezabilitate se va alege profilul șoselei de legătură, autostradă, drum expres sau Transregio, spune directorul CNAIR, Cristian Pistol.

„A fost parafat și înregistrat astăzi contractul pentru Elaborarea Studiului de Prefezabilitate necesar construcției Drumului Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea Tigveni (A1)! S.C. TQM MANAGEMENT SRL are la dispoziție 1,199 milioane de lei (fără TVA) și 8 luni pentru finalizarea acestui contract finanțat prin Bugetul de Stat. Prin Studiul de Prefezabilitate se va stabili dacă Drumul Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1), care va face legătura între DX 12 și A1 , va avea profil de drum TransRegio, Autostradă sau Drum expres. Prestatorul trebuie să fundamenteze soluția propusă prin analizarea volumelor de trafic și a ratei interne de rentabilitate economică”, a afirmat Cristian Pistol.

Sectorul de Drum Găneasa (Drumul Expres Craiova – Pitești) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni – Autostrada A1 este situat pe rețeaua rutieră secundară conform Programului Investițional pentru Dezvoltare Infrastructurii de Transport 2021-2023 prin proiectele Drumul Transregio Corabia – Găneasa – Râmnicu Vâlcea, Râmnicu Vâlcea – Tigveni A1, în lungul acestui aliniament sunt prevăzute trei variante de ocolire la Drăgășani, Băbeni și Râmnicu Vâlcea, conform informațiilor din Caietul de Sarcini pe care l-a consultat Economedia. Totodată, prestatorul trebuie să predea CNAIR o comparație între scenariul „fără proiect” (do minimum), varianta profil Drum Transregio, respectiv scenariul profil Drum Expres „do project”, în care se vor analiza alternativele recomandate în cadrul studiului de prefezabilitate.

„Obiectul prezentului Contract de Servicii este elaborarea Studiului de prefezabilitate Drum Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1)”, arată descrierea contractului din SEAP.

„Ceea ce doresc să subliniez, fiind vorba de prezenţa, astăzi, în oraşul Horezu, în judeţul Vâlcea, este faptul că la discuţiile pe care le-am avut cu membrii Filialei PNL Vâlcea, unul dintre obiectivele pe care noi le-am avut în vedere, ca fiind de relevanţă pentru cetăţenii judeţului, să se constituie în proiectul prin care să aprobăm studiul de fezabilitate şi să intre în procedura de licitaţie studiul de fezabilitate pentru Drumul expres Găneasa – Drăgăşani – Râmnicu Vâlcea – Tigveni, în felul acesta reuşind să se realizeze conexiunea dintre drumul expres Piteşti – Craiova şi desigur, autostrada Piteşti – Sibiu”, a spus premierul Ciucă, la Horezu, pe 29 decembrie 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Useless sh*t
    Atatea drumuri cu utilitate mult mai mare, care ar salva vieti de ex spre Alexandria, Focsani-Galati, spre Sighisoara, etc etc

    • Despre drumuri , D.Ex, necesare acum:
      Poate fi un D. Ex. Buzau-Braila sau Focsani -Braila care sa duca la Podul Braila.
      Care Pod ar prelua tot traficul din viitoarea A 7.
      Spre Constanta.
      Motivat de faptul ca A7 de la Buzau la Ploiesti se va termina candva dupa 2030.
      Si acum sunt contestatii.
      Pana atunci traficul se duce pe E 85 prin Buzau, Urziceni ori Ploiest pe A2 si Centura nefacuta a Bucurestiului spre A2.
      Nici Pistol nici Grindeanu nu inteleg ca Podul Braila e inutil daca nu-i drum Expres din Buzau sau Focasani care sa preia traficul din Moldova.
      Cel mai fezabil si util ar fi Buzau-Braila, in linie drepta prin campie, 95-100 km.
      😵
      Despre Studiul de prefezabilitate:
      Ar fi de constatat ca e necesar D.Ex.
      Ca la cati km de autostrada face Romania pe an, cca 14, nimeni nu mai vrea autstrada!
      🤔🤔

    • ai circulat vreodată pe Dealul Negru ? sigur nu
      dacă ai fi circulat sigur ai fi considerat ca legătură Tigveni -Rm. Vâlcea este prioritate 0

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.