Viața la birou după lockdown: mii de angajați Renault vor putea să lucreze de acasă maxim trei zile pe săptămână

cafea to go, birou outdoor, calculator Sursa foto: Pexels

Constructorul auto francez Renault a semnat vineri un acord cu sindicatele din Franţa care va permite mai multor mii dintre angajaţii săi să lucreze de acasă timp de maximum trei zile pe săptămână, transmite Reuters. Rivalul Stellantis, producătorul automobilelor mărcile Peugeot şi Citroen, a ajuns la un acord similar cu sindicatele sale franceze.

Noul program de muncă va fi introdus în mai multe etape, începând din luna septembrie 2021, a precizat Renault, adăugând că va oferi sprijin şi training cu privire la cele mai bune modalităţi pentru lucrul de la distanţă, transmite Agerpres, citând agenția internațională. Sistemul de lucru hibrid va fi unul voluntar şi va avea la bază un program în care două zile pe săptămână angajaţii vor putea lucra de acasă, iar cea de a treia zi în care se va putea lucra de acasă va fi la decizia managerului, a adăugat Renault.

Constructorul auto estimează că 20.000 din angajaţii săi din Franţa vor fi eligibili pentru a lucra de acasă, iar programul de muncă hibrid va acoperi majoritatea poziţiilor, cu excepţia celor care au legătură cu linia de producţie.

Rivalul Stellantis, producătorul automobilelor mărcile Peugeot şi Citroen, a ajuns la un acord similar cu sindicatele sale franceze.

Modul în care va arăta locul de muncă în viitor este un subiect intens dezbătut după ce pandemia de coronavirus a forţat închiderea multor clădiri de birouri şi a demonstrat cât de multe sarcini pot fi efectuate de angajaţi de acasă.

Anul trecut, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: