CFR Infrastructură a reparat și recepționat 72 de linii din totalul celor 99 de linii din Portul Constanța incluse în primele două etape de reparații pentru creșterea capacității operaționale. Lucrările se fac cu firmele Arcada și Wiebe, costă aproape 270 de milioane de lei de la Bugetul de Stat și Fondul de Rezervă, iar până acum s-a pus șină nouă pe 33 de kilometri.
„Portul Constanța – 72 de linii noi de cale ferată reparate și recepționate, au mai rămas de reparat 27 de linii CF! Am finalizat și recepționat, până în prezent, lucrările de reparații pe 72 linii noi de cale ferată, din cele 99 de linii incluse în programul de reparații pentru perioada 2022 – 2023, și pe 110 aparate de cale, din incinta Portului Constanța! În acest moment, CFR SA asigură operatorilor de transport de marfă condiții moderne de circulație și de manevră pe 72 de linii CF noi de cale ferată, aproximativ 33 km de cale ferată nouă, și pe 110 aparate de cale în incinta Portului Constanța! Continuăm reparațiile la suprastructura feroviară pe ultimele 27 de linii de cale ferată (10,435 km), 16 aparate de cale și la 7 treceri la nivel cu calea ferată, incluse în Lotul 1, din Prioritatea II!
– Valoarea contractelor (Prioritatea I și II): 268 milioane lei, fără TVA
-Finanțare: Fondul de Rezervă Bugetară și Bugetul de Stat”, arată CFR Infrastructură.
Lucrările pentru reparațiile liniilor au început în iunie 2022 (detalii aici). Nu doar liniile vechi și nereparate au redus capacitatea feroviară și tranzitul mărfurilor, ci și sutele de vagoane CFR Marfă care blocau liniile și prin care crescuse vegetația.