Guvernul anunţă, luni seară, publicarea în Monitorul Oficial a Ordonanţei de urgenţă privind unele măsuri fiscal bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, conform News.ro.
Actul normativ a fost adoptat ”având în vedere obligaţia Guvernului de a conduce politica fiscal-bugetară în mod prudent pentru a gestiona resursele şi obligaţiile bugetare, precum şi riscurile fiscale de o manieră care să asigure sustenabilitatea poziţiei fiscale pe termen mediu şi lung, precum şi predictibilitatea politicii fiscal-bugetare pe termen mediu, în scopul menţinerii stabilităţii macroeconomice, ţinând cont că în iunie 2021 Consiliul Uniunii Europene a emis o recomandare României pentru a pune capăt situaţiei de deficit excesiv până cel târziu în 2024, stabilind ţintele de deficit ESA la 8,0% din PIB pentru 2021, 6,2% din PIB pentru 2022, 4,4% din PIB pentru 2023 şi 2,9% din PIB pentru 2024”.
Actul normativ prevede, între altele, obligaţia conducătorilor autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, de a dispune măsurile necesare în vederea reducerii cu 10% a cheltuielilor aprobate pe anul 2023 la titlul ”Bunuri şi servicii”.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Încetează achiziţiile de diferite bunuri, dar OUG prevede că ”ahiziţiile publice aflate în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se vor definitiva”.
”În anul 2023, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante”, se arată în document, dar există şi o serie de excepţii.
”În anul 2023, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, personalul din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de modul de subordonare şi de finanţare, poate deţine calitatea de membru al consiliului de administraţie şi/sau de membru al consiliului de supraveghere la maximum două întreprinderi publice sau în organele de conducere ale altor entităţi deţinute de stat sau de unităţile administrativ-teritoriale al căror sediu se află pe teritoriul României”, prevede actul normativ.
În termen de 30 de zile toţi cei care sunt vizaţi îşi vor anunţa opţiunea.