Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este în grafic cu o estimare de 35-40% stadiu fizic de execuție, termenul oficial de finalizare fiind septembrie 2025, potrivit Asociației Pro Infrastructură (API). Lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș are o lungime de 30 de kilometri, iar CNAIR a stabilit un termen destul de „generos” de 4 ani, explicabil prin numărul mare al lucrărilor de artă: 13 poduri/viaducte, 6 pasaje și 3 noduri rutiere. Contractul a fost semnat în 2020 pentru 1,7 miliarde lei. Raportul oficial CNAIR publicat la sfârșitul lunii aprilie indică doar 26%.
„În grafic pe Autostrada A1 Pitești – Curtea de Argeș, dar vrem mai mult. Șantierul arată bine. Estimăm că stadiul fizic este în intervalul 35-40%, în lipsa cifrelor oficiale CNAIR care au fost actualizate ultima dată în urmă cu peste două luni. Pe câțiva kilometri umpluturile sunt gata, iar în unele puncte s-a așternut stratul de formă, primul nivel al structurii rutiere, peste care vine fundația de balast, apoi balastul stabilizat și la final cele 3 straturi de asfalt. Și structurile arată decent, multe fiind practic pregătite pentru grinzi. Parcă se vede și luminița de la capătul… stâlpilor. Câteva linii electrice aeriene au fost mutate și se poate lucra nestingherit sub ele, semn că antreprenorul WeBuild (aproape) a terminat dezbaterile sterile cu responsabilii CNAIR legate de cine trebuie să le mute. Dar încă sunt mulți stâlpi LEA care tronează pe aliniament sau imediat lângă, plus că nici exproprierile nu sunt 100% rezolvate. N-ar strica dacă și statul ar achita factura 0052/20.04.2023 de 64 milioane de lei astfel încât să se evite o nouă gripare a mecanismului de plată între antreprenorul general WeBuild și subcontractorii săi. Una peste alta, cel mai frustrant este că lotul poate fi inaugurat fără eforturi supraomenești în primăvara lui 2025 dar probabil cei de la WeBuild vor trage într-un ritm relaxat ca să se încadreze în termenul de 4 ani de execuție scadent în septembrie 2025 – ordin începere lucrări 01.09.2021 pe un contract semnat în 11.05.2020. Asta mai ales dacă privim atitudinea lor după fuziunea cu Salini și felul în care și-au încălcat propriile promisiuni la podul suspendat de la Brăila, ca să dăm un singur exemplu. Încă sperăm să revină la sentimente mai bune, adică la mobilizarea și seriozitatea știute de pe proiectele mai vechi”, arată API.
De la Curtea de Argeș la Tigveni, pe Lotul 4, PORR a început organizarea de șantier pentru tronsonul de 10 kilometri care include și tunelul de la Momaia (1,3 km).