Autostrada Brașov – Bacău: CNAIR a suspendat a treia licitație pentru studiul de fezabilitate

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

CNAIR a suspendat joi licitația pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Brașov – Bacău, joi, 11 mai, fiind termenul-limită pentru depunerea ofertelor la al treilea contract pentru proiectarea preliminară a drumului de mare viteză dintre Transilvania și Moldova (A13).

După doi ani pierduți cu firma de proiectare Search (contract reziliat amiabil) și o a doua licitație anulată din lipsă de oferte, CNAIR a suspendat și a treia procedură de achiziție pentru A13, deși aproape că a dublat valoarea contractului, cuprins acum între 77 și 91 de milioane de lei. Proiectanții au depus aproximativ 100 de clarificări, iar CNAIR încă nu a răspuns și publicat în timp util răspunsurile către potențialii ofertanți.

„Sunt cam 100 de clarificări pentru A13 Brașov – Bacău, dar deocamdată nu s-a blocat (n.r suspendat), deocamdată văd că este în termen și sperăm să rămână acolo (n.r. 11 mai). Dacă nici de data aceasta nu se depun oferte suma fiind deja majorată și suficientă…înseamnă că este problema a doua, termenul de 24 de luni și este destul de stâns. Din ce am mai discutat cu diverși proiectanți termenul este o problemă, dacă nu-l respecți sunt trei certificate negative și apoi timp de trei ani nu mai poți câștiga alte contracte (n.r și nu doar la CNAIR, ci și la CFR etc.). Aici e o problemă, o să vedem pe 11 mai. Important este că, și acest proiect este într-o fază finală pentru a aproba și finaliza contractul pentru studiul de fezabilitate și Acord de Mediu”, a explicat în urmă cu câteva zile, directorul general al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere, Cătălin Urtoi.

Dacă pentru Studiul de Fezabilitate sunt prevăzute 24 de luni, CNAIR a inclus în acest contract și monitorizarea geotehnică (36 de luni), respectiv 60 de luni pentru asistență tehnică pe durata etapelor de proiectare și execuție, de asemenea și monitorizarea geotehnică, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. În plus, CNAIR a stabilit obligația proiectantului de a lucra cu minimum 6 foreze dotate cu sisteme GPS și camere pentru transmisia LIVE. De la Bacău la Sibiu pe culoarul A13/A3 Search face completarea Studiului de Fezabilitate pentru secțiunea Brașov – Făgăraș (prelungit pentru 2024), iar din cele patru loturi ale secțiunii Sibiu – Făgăraș lotul 4 are constructor desemnat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Daca ar doar clarificari dr la capetele pătrate din CNAIR!
    E varza tot!

  2. Jeguri împutite de la CNAIR , analfabeti , incompetenti , prostii de la PNL si PSD pusi acolo doar ca sã isi batã joc de țara asta si sa câstigat banii multi..

  3. Poate depun oferte “prietenii” de la Search Corporation, mufati la CNAIR.
    Daca vin tot ei dupa ce apar raspunsurile la “clarificari” poate de data asta inteleg bine ce au de facut si isi fac treaba.
    Acesti Search Corpopration (care nu mai corporatie nu este) sunt dusmanii A2/A13 pe relatia Sibiu-Bacau.
    In locul CNAIR nu as fi acceptat rezililerea amiabila dupa 2 ani pierduti si as fi mers pana la dizolvarea acestui Search. Inca o data rog un respondent sa ne explice si noua care este jocul de culise cu sugativele astea infecte si cum reusesc sa castige licitatii fara sa livreze proiectele pentru care sunt contractati.

    Sa auzim de bine!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.