Tren metropolitan la Brașov: Primăria a lansat o nouă licitație și așteaptă propuneri pentru „rafinarea” conceptului de tren metropolitan. Achiziția de material rulant, în planul investițional

Tren-metropolitan-Brasov

Primăria Brașov a lansat o nouă licitație pentru proiectul trenului metropolitan, patru licitații fiind până acum anulate din lipsă de oferte. A cincea procedură este un contract de aproape 3 milioane lei pentru un „plan investițional” cu doar șase trasee (licitațiile anterioare erau pentru 9 linii) și include propuneri pentru „rafinarea ideii investiționale într-un tren metropolitan”.

„Obiectivul general al acestui contract este de a sprijini Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov în rafinarea ideii investiționale într-un proiect de tren metropolitan (TM) în zona metropolitană Brașov și posibil în exteriorul acesteia (aria de influență)”, potrivit documentației din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Contractul include analiza pentru eventuala electrificare a căii ferate și achiziția de material rulant.

Planul investițional va analiza oportunitatea și va prioritiza intervențiile care urmează apoi a fi pregătite în etapa următoare la nivel de SF: (A) Din punctul de vedere al rutelor/liniilor care vor fi deservite de serviciul de tren metropolitan vor fi analizate T1… T6:

  • T1 Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal
  • T2 Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești
  • T3 Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea
  • T4 Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav
  • T5 Brașov – Hărman – Prejmer – Chichis – Ozun – Sfântu Gheorghe
  • T6 Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului.

Durata contractului este de 5 luni, iar ofertele pot fi depuse până pe 16 iunie.

Proiectul liniei de tren la Aeroportul Brașov – Ghimbav (aeroportul va fi inaugurat la 15 iunie) încă nu are semnat contractul de finanțare și din acest motiv nu a fost lansat în licitație, deși Ministerul Transporturilor l-a aprobat încă din decembrie 2021, iar Guvernul din august 2022, a transmis Compania CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

Despre linia de tren Brașov – Aeroport Brașov (Ghimbav) se discută încă de la sfârșitul anului 2021, atunci când lucrările la aeroport erau la doar la 75% execuție și nu exista un termen concret pentru operaționalizarea acestuia (iunie 2023). Potrivit proiectului, linia de tren va avea o lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în 3 ani, iar valoarea totală este de 739 milioane de lei din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: